Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Életveszélyes útkereszteződések

2010.06.03. 15:33 Qeki

Várakoztál már órákat egy reptéren, majd kiderült, hogy a poggyászod és te nem egy gépen utaztatok, de még ennek ellenére is várakozással tele érkeztél a szállásodra, ahol egy csótányoktól hemzsegő szobát kaptál, ráadásul gyomorrontásod lett az ételtől, így az utazásod további részét az ágy és a mosdó közötti ingázással töltötted? Jó, remélhetőleg ennyire borzalmas nyaralása senkinek nem volt még, de egyértelmű, hogy kevés tökéletes utazás létezik a világon.  Számos könyv, újságcikk vagy műsor foglalkozik a Legjobb… listákkal, de ritkán hallani a legrosszabbakról. Ebből kiindulva indította el a www.titanicawards.com weboldalt Doug Lansky író és alkotta meg a Titanic-díjat, melynek célja, hogy a legkülönfélébb kategóriákban értékelje a legrosszabb teljesítményeket az utazás világában. A kitaláló szerint legalább annyira érdekes és szórakoztató (ha nem még jobban) ezekről az utazási élményekről olvasni, mint a pozitív élménybeszámolókról.  Nem titok, hogy a díjat az élet számos más területén már megalkotott, olyan furcsa kitüntetések inspirálták, mint az Arany Málna (Oscar-díj ellentéte, ahol a legrosszabbakat díjazzák) vagy a Darwin-díj (legostobább halálesetek).  A weboldal elindításával arra sarkalják az utazókat, küldjék el legrosszabb utazási élményüket, képek, videók, vagy történetek formájában. Emellett az oldalra látogatók kitölthetnek egy kérdőívet is, így aktívan részt vehetnek a Titanic-díjak kiosztásában.

A jövőben szemezgetünk majd az oldalról és a legérdekesebb, legszórakoztatóbb történeteket megosztjuk veletek. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy felhívjam figyelmeteket, hogy természetesen mi is várjuk a pozitív élménybeszámolók mellett a hasonló Titanic-díjra érdemes történeteket, videókat, képeket ide.

Kezdjük is rögtön a sort „a legrosszabb kereszteződések” jelöltjeivel! Csupán Ázsiába kell csak elutaznunk. A három videó közül kettő Vietnámban a harmadik pedig Indiában készült. A videókon hallható hangzavarból jól hallatszik, hogy a dudát előszeretettel nyomják. Azonban semmiképp sem az európaiaknál használatos rosszallás vagy türelmetlenség kifejezésére használják, hanem „vigyázz itt jövök” (nem mintha ez a képek láttán bármit is segítene) figyelmeztetésre. Pontos baleseti statisztika nincs, de Vietnámban körülbelül napi 30 ember hal meg közlekedési balesetben.


Vietnám

 

 

Vietnám

 

 

India

 

 

Ráadás:  egy szintén életveszélyes kereszteződés Szentpétervárról

 

 

Köszönet kedves olvasónknak J H Mallory-nak az ajánlásért!



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr552053706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neurotikk! (törölt) 2010.06.03. 22:53:20

Voltal mar Vietnamban?
Ez csak latvanyra eletveszelyes.
A figyelmes szemleleonek feltunik, hogy lassan, de folyamatosan haladnak, figyelnek egymasra. Miutan megszoktad nyugodtan lelephetsz a jardarol. Magyarorszagon veszelyesebb lelepni a zebrara mint Vietnamban atmenni egy ilyen keresztezodesen...
Van nekem is hasonlo felvetelem ahol egy klasszikus kinezetu, vallravetett rudon cuccot cipelo no nyugodtan allepdel egy 'korforgalmon' (idezojel, mert talan csak a kozepen levo akadaly alakja miatt mondhatnank kornek, egyebkent toronyiranytforgalom jo reszt) suru motorforgalom, autok es buszok kozott. Amit mi is megtettunk miutan megszoktuk a legkort. Egyszer veletlenul mikor taskamban matattam es szemem sarkabol kovettem a tarsam eszrevetlenul atkeltem egy ot agu tobbsavos keresztezodes kozepen. Szoval figyelnek, nem vadulnak, nem veszelyes ez. Lathatoan naponta tobbmillioan serules nelkul megusszak.

norbi2k 2010.06.03. 23:36:59

a legkisebb ellenállás irányában folyamatos a közlekedés :)
nekem is úgy tűnik hogy azért itt figyelnek, csak elsőre látszik veszélyesnek

sish 2010.06.03. 23:45:31

hát igen. lehet, hogy naponta harmincan halnak meg közlekedési balesetekben, de, hogy nem ezekben a kereszteződésekben, az biztos.

sebi77 2010.06.04. 00:28:24

Figyelembe véve hogy Vietnam 86 milliós ország, a napi 30 kb. másfélszerese a magyar rátának (Mo-n kb. 2.2 naponta), szóval nem nagy különbség. Azért persze elég látványosak ezek a kereszteződések.

sZoMy · http://www.digivilag.hu 2010.06.04. 00:43:39

A cím kissé félrevezető :) Ahogy előttem már mások is írták, ez csak elsőre tűnik veszélyesnek :)
Faterom 1987-ben meg 89-ben is volt Vietnamban, és ez az akkor készített utifilmjükben sem volt másképp :) Sőt akkoriban pl a gabonát úgy csépelték, hogy kitették az útra, hogy a teherautók, buszok átmenjenek rajt, ha kész volt, akkor pedig körberakták kézigránáttal :) nem vicc!

Kard 2010.06.04. 00:50:51

Tényleg nem olyan vészes bár elsőre én is majdnem betojtam :) amikor át kellett mennem egy ennél kisebb kereszteződésen(2007-ben voltam arrafelé). Azt mondták nem szabad az járműveket nézni hanem egyenletes sebességgel el kell indulni és akkor átjutsz. Ha megállsz vagy megijedsz könnyen elüthetnek.
Ami dudát illeti azért egy idő után nagyon idegesítő, hogy állandóan dudálnak megállás nélkül.

pahunrepublic 2010.06.04. 05:59:14

Fejlődő országban a közlekedés nem éppen a szabályok szerint történik. Itt egy másik ország: blog.panamainfo.hu/2010/05/04/panamai-kresz-1-resz/

kilobike 2010.06.04. 06:03:45

Az indiai felvétel egy kicsit fel is van gyorsítva, hogy nagyobb legyen a meglepi.
A 30-as átlag meg miből jön össze? 9-szer annyian vannak, mint mi, egy vonatbalesetben meg van 600 halott. Na úgy.

indapass90210 2010.06.04. 07:47:44

A szentpétervárival az lehet a baj, hogy a a lámpák a kereszteződés másik felén is ott vannak. Innen a keresztirányú forgalom is látja, hogy nekem mikor vált.

Mondjuk egy mókus tolja neki, ahogy kell, és gondolja, hogy még átmegy a villogó zöldön. A másik irányból egy másik meg látja, hogy keresztben villog a zöld, neki meg villan a piros, ami azt jelenti, hogy egy másodperc múlva lehet menni. Nem vár, elindul, hiszen úgyis mire a kereszteződés közepébe ér, már zöld lesz.

Na ez a kettő középen összeér.

A probléma, hogy nincs 3 másodperces p-ps-z, z-s-p átmenet, tehát ahogy tilt az egyik irányból, egyből engedi a másikat.

tyberius 2010.06.04. 08:29:38

Na akkor én is kiosztok egy díjat: egy nagy büdös kultúrsokk FAIL-t az oldal szerzőjének, aki a közlekedésről alkotott saját kis helyi normái alapján próbálja megítélni más kultúrák közlekedését. Jajistenem, nem állnak meg a pirosnál! Jajistenem, nem maradnak meg a sávjukban! Jajistenem, nem négy keréken közlekednek! Idióta.

Tudjátok egyébként, honnan jön a Critical Mass elnevezés? A pekingi forgalomban (volt?) bevett módszer, hogy a sok bringás a lámpa nélküli kereszteződésben önszerveződve váltogatja a forgalmi irányt, azaz egyszer egyik irányban megy a forgalom, közben a keresztező utcában gyűlnek a kerekesek. Aztán amikor már elegen vannak, összejön a "kritikus tömeg", akkor hirtelen megindulnak, mire az előző irányban hirtelen megszűnik a forgalom, és ott gyűlnek a bringások. Nincs lámpa, nincs holtidő, csak több száz ember megy át egyetlen "lámpaváltás" alatt egy kétsávos kereszteződésben. Európai szemmel ezt is elég durva látni.

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.06.04. 08:41:37

@tyberius: "a közlekedésről alkotott saját kis helyi normái" - itt pontosan mire gondolsz?

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.06.08. 23:53:07

@Qeki: Arra gondol, hogy a közlekedési kultúra még Európán belül is nagy eltéréseket tud produkálni ami hatványozódik ennyire különböző kultúráknál. Mi meg azt hisszük hogy csakis a miénk logikus és jó.