Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Függő bringavasút - a jövő tömegközlekedési eszköze?

2010.09.27. 10:53 Qeki

Talán a jövő közlekedési eszközeit látjuk a képeken?

 

 

 

 

 

 

 

Az egysínű vonatokat mindenki ismeri, Shweeb egy pedálhajtású egysínű kapszula, mely nemcsak egy innovatív közlekedési rendszer, hanem szórakoztató kikapcsolódási eszköz. 2008-ban a Google "Drive innovation in public transportation" projekt keretében számos ötlet született a tömegközlekedés forradalmasítására, ezek közül az egyik a Shweeb volt. 2010 szeptemberében a Google bejelentette, hogy egy millió dollárral támogatja a további fejlesztéseket.


A Shweeb két létező technológiát integrál azok minden előnyével: az egysínű vasutat és a fekvő kerékpárt. A technológia rendkívül egyszerű a hozzá szükséges infrastruktúrát egy összekapcsolt sínhálózat alkotja, melyről lábbal hajtható kapszulák lógnak le, tulajdonképpen ezek nem mások, mint fekvő kerékpárok. A zárt kapszulának köszönhetően csökken a légellenállás, így aerodinamikailag hatékonyak, így kisebb energia befektetéssel mindenki számára kényelmes használatot jelentenek a kb. 25km/h sebességgel haladó kapszulák.

 

A világ nagyvárosai egyre zsúfoltabbá válnak, lassúl a forgalom, csökken a parkolóhelyek száma, romlik a levegőminőség. Geoffrey Barnett és csapata szerint ezek a teljesen zárt kapszulák biztonságos és gyors közlekedési módot nyújtatnának.

 

 

 

 

 

 

 

Bár egyelőre inkább csak, mint szórakoztató eszközt használják, ennél sokkal többet is nyújthat ez a technológia a fejlesztők szerint. A tervek között szerepel, hogy a városi közlekedésen túl nemzeti parkok, szabadidős parkok stb. is használják a környezet védelme és a könnyebb közlekedés jegyében. Hamarosan bejelentik, hol készítik el az első nyilvános használatú Shweebet, addig is Új-Zéland egyik szabadidőparkjában kipróbálhatod. 

forrás:Shwebb



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr262326330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.27. 14:33:20

sok értelme városi közlekedésben nem lenne:

- sok helyet foglal, de egyszerre kevés ember tudja használni. Miért nem monorail, villamos, vagy Personal Rapid Transit.

Azaz ilyen pl:

cities.blog.hu/2009/01/04/ez_lesz_a_jovo

- ronda, semmilyen városképbe nem illeszthető igazán
-az eltérő sebességű kapszulák (máshogy teker az öreg néni, mint a versenysportoló) kapcsolata nem megoldott
-nem megoldott pl. a babakocsi vagy gyerekszállítás
-az emberek jórészének tuti klausztrofóbiája lenne odabenn.

Izzycsek 2010.09.27. 17:07:18

Nem lehet előzni. Ha kitérőket építenek be, az szükségszerűen az ütközések/balesetek problémáját veti fel. Nem alkalmas városi közlekedésre.

Izzycsek 2010.09.27. 17:29:52

Nem lehet előzni, kitérők beépítése pedig szükségszerűen az ütközések, balesetek problémáját veti fel. Itt a mentés, segítségnyújtás, hibaelhárítás különösen problémás. Még ha talán viszonylag gyors is tud lenni, ha bármiféle gubanc van, az az így utazókat mindenképpen feltartja, úgy, hogy azok még kiszállni sem tudnak, ha megunnák a várakozást. Városi közlekedésre jelen formájában egyáltalán nem alkalmas. Szórakoztató eszközként viszont van esélye.

csigafrédi 2010.09.28. 11:12:30

Valaki árulja már el, hogy mitől jobb ez, mint egy kerékpár?

cassio 2010.09.29. 12:12:28

Ennek a rendszernek a fix palya kiepitese horribilis osszeg lenne (x km palya ezekkel a kapszulakkal mennyi ember kozlekedeset tenne lehetove vs. ha ezen a palyan egyeb tobbszemlyes kabin utazhatna???) a tobbi problemat mar az elottem szolok leirtak...

Peripetia 2010.10.02. 21:36:54

Felgyorsult élettempóhoz képest ez visszalépés lenne. Lassú, de nem jó. Hibáit leírták az előttem szólók.

ruba 2010.10.03. 11:19:44

Arról nem is beszélve, hogy környezetkímélőnek sem igazán környezetkímélő, hiszen a kiépítéshez rengeteg acél kell.

Első mohikán 2012.05.13. 02:33:29

Egy lyukat fúrjanak a kapszulák aljára, hogy az izzadtság ki tudjon folyni. 70-80 C° fokos üvegkapszulában menetszél nélkül kellemes lehet tekerni...