Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Régi idők hídjai

2011.10.22. 19:13 Qeki

Puente Nuevo, Ronda, Spanyolország

 

A kisvárost kettéhasítja a Tajo-szurdok, alján a Guadalevín hegyi patakkal.  José Martin de Aldehuela tervei alapján 42 éven át épült,1793-ban adták át. A sziklákon álló, 98 méter magas hid a 160 méter mély szakadék fölött ível át összekötve a régi és új városrészt.

 

Chengyang Bridge vagy Chengyang Wind-Rain Bridge, Kína

 

Ez egy különleges fedett híd, mely 1916-ban épült. A mólók kőből, a felső szerkezet elsősorban fából készült, az öt pagoda tetejét csempe borítja, és fából készült korlátok vannak mindkét oldalán. A híd teljes hossza 64,4 méter, és a folyosó  3,4 méter széles. A folyó feletti magassága mintegy 10 méter. A híd Chengyang-ban a Linxi folyón ível át. Az eredeti híd egy tűzvész alkalmával odaveszett, de rekonstruálták 1964-ben. Azóta is sokan dícsérik a Dong emberek fantasztikus építményét.


Kintai-kyo Bridge, Iwakuni, Japán

 

A Kintai-kyo Bridge egy  történelmi, fából készült híd,  Iwakuni-ban, a Yamaguchi prefektúrában, Japánban. A híd  1673-ban épült, öt egymást követő fa ívből, négy kőből épült mólóval, valamint két fa mólóval a száraz folyómedernél, ahol a híd kezdődik. A híd és a Iwakuni vár az egyik leglátogatottabb turisztikai hely Japánban.A  híd hossza 175 méter, szélessége 5 méter.
 

Ponte Vecchio, Firenze, Olaszország



 

A Ponte Vecchio egy középkori híd az Arno folyón Firenzében, Olaszországban. A 14. században épült, hírnevét a fecskefészekként oldalaihoz épített kis műhelyeknek köszönheti, ahol ötvösök, aranyművesek dolgoztak és dolgoznak ma is. A világ talán legismertebb hídja, mely gyönyörűen illeszkedik a városképbe.


Rialto, Velence, Olaszország

 

A Rialto hidat 1588-tól 1591-ig építették Velencében. A korábban itt álló két híd összeomlott.A Canal Grande legszűkebb kanyarulatának két partját köti össze. A híd és környéke már a középkorban is központi szerepet töltött be. 1854-ig ez volt az egyetlen hely, ahol gyalogosan is át lehetett kelni a csatornán.


Károly-híd, Prága, Csehország

 

Európa egyik legrégebbi hídját 1357. július 9-én kezdték el építeni azonban csak 1402-ben készült el.  A kőhíd a prágai Óvárost és a várba vezető Kisoldalt köti össze. Prága jelképe,  516 méter hosszú és majdnem 10 méter széles, melyen 30 szobor látható.



Khaju Bridge Isfahan tartomány, Irán

 

A híd a 17. században 1650 körül épült, II. Shah Abbas építtette. 105 méter hosszú, 14 méter széles, 23 boltív van rajta, nyolcszögletű pavilonnal a közepén.
A híd gát funkciót is ellát, az alsó rész tartalmazza, látja el a  zár funkcióját, mely  szabályozza a víz áramlását.



Széchenyi Lánchíd Budapest, Magyarország

 

Építését gróf Széchenyi István kezdeményezte és báró Sina György finanszírozta.A Lánchíd 1839 és 1849 között épült háromnyílású, kőpilléres, merevítőtartós függőhíd. Hossza 380 m, szélessége 14,5 méter. Az angol William Tierney Clark tervezte az építkezést névrokona  Adam Clark skót mérnök vezette.A II. világháború végén a német hadsereg a hidat felrobbantotta és 1949-ben nyitották meg újra.Építése idején a világ egyik legkorszerűbb és legjobban merevített függőhídja volt.


Ponte San't Angelo, Róma, Olaszország

 

Ponte Sant'Angelo-t  Róma legszebb hídjának tartják. Hadrianus császár építtette, 134-139-ig épült. Teljes szélessége 10,95 méter, maga a híd 15 fokban-ban lejt. A hidat Péter és Pál apostol szobra, valamint 10 angyal díszíti. Az angyalok csak a 17. században kerültek a hídra amit Bernini és tanítványai alkottak.

 

Öreg-híd, Mostar, Bosznia-Hercegovina

 

Mostar a nevét jelképéről az Öreg-hídról kapta(most = híd, stari = öreg) A Mostari hidat 1566-ban fejezte be a török építész, Mimar Hajrudin a Nagy Szulejmán megbízásából.
Egy horvát tank rombolta le 1993. november 8-án a délszláv háborúban.Több éves nemzetközi munka (magyar, német, török, olasz, orosz )eredményeképpen visszakerült az eredeti helyére, eredeti formájában a mostari Öreg híd.



 Pont du Gard Nimes, Franciaország

 

Az építmény rendeltetése, hogy a Gard folyó völgyén keresztül szállítsa a vizet.A rajta szereplő felirat szerint Agrippa hadvezér és veje építtette Kr. e. 19-ben.  A Pont du Gard három, egymás felett elhelyezkedő árkádsorból áll. A háromszintű "híd" összesen 49 méter magas 275 méter hosszú. A legalsó szinten út vezet át, a legfelső szint tetején van a vízvezeték. Napjainkban is a közúti közlekedés része, a Gardon folyón lehet átkelni rajta.



Tower Bridge London, Anglia

 

1894. június 30-án avatták fel Londonban a város jelképévé vált Tower Bridge-t. A híd 1886-94 között épült Horace Jones és társa, John Wolfe Barry győztes pályázata alapján. 265 méter hosszú, 79 méteres fő- és kétszer 64 méteres szélső nyílású, kétszárnyú csapóhíd. A híd tulajdonképpen kettős híd: az alsó híd felnyitható, alatta tengerjáró hajók is elférnek. Eközben a gyalogosok a 43 méter magas felső hídsoron is közlekedhetnek.A híd tornyai az alapoktól mérve közel 90 méteresek, a víz feletti részük 60 méter. Felületi díszítésük neogótikus stílusú. 1894-ben a Tower-híd volt a legnagyobb felnyitható híd a világon.



 West Montrose Covered Bridge (Kissing Bridge) Ontario, Kanada

 

Ez Ontario utolsó fedett hídja, mely átíveli a Grand River-t. John Bear tervezte 1880-ban, 1881-ben épült meg és 1999-ben teljesen felújították. Hossza 198 méter.  "The Kissing Bridge"-nek is nevezik, mert zártsága és a lágy fény hatása romantikus érzést kelt az itt áthaladókban.


Pont Neuf, Párizs, Franciaország

 

Ez a legrégebbi szajnai állandó átkelő a francia fővárosban. A híd átvágja az Ile de la Cité szigetet, amely a középkor évszázadaiban Párizs szíve volt. Teljes hossza 278 méter, szélessége 22 méter és két különálló részre tagolódik: az öt boltívből álló rövidebb részre, az Ile de la Cité bal oldalán, és a hét boltívet számláló jobb oldali szakaszra. A pillérein kis bástyákkal épített, s így erődjelleget kapott híd építését III. Henrik király rendelte el, s az első kapavágást is az ő uralkodása alatt, 1578-ban hajtották végre. A vallásháborúk miatt sokat késett az építkezés, amit végül IV. Henrik alatt, 1607-ben adtak át a párizsiaknak.

Régi idők hídjai 2.



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr83322468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zum trucc 2011.10.23. 15:06:17

"négy kőből épült mólóval" magyarul pillérnek mondják.
"A Ponte Vecchio egy középkori híd az Arno folyón Firenzében". Helyesen (a hibás szórenddel most nem foglalkozom):
A Ponte Vecchio egy, a második világháborúban elpusztult középkori híd jól sikerült modern másolata, az Arno folyón Firenzében.

stikasz_1 2011.10.23. 15:26:30

@zum trucc: Miért bántod? Szegény sose járt ezeken a helyeken, honnan tudhatná...

ssjani 2011.10.23. 16:17:20

Nagy Stikasz leborulok előtted!

Te Aki Már Mindenhol Jártál blogolj nekünk !

zum trucc 2011.10.23. 16:29:52

@stikasz_1: OK, se Firenzében nem jártam, sem Japánban.
Olvasni kell sokat, mielőtt írásra adná az ember a fejét.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.10.23. 16:38:46

nyolcon voltam, haton nem. van mit pótolni. (az angol átírásokat nem lehet korrigálni? pl. II. Abbász sah)

Zirowe 2011.10.23. 17:51:00

Jó felsorolás, szép hidak. :)

Egyedül az az amerikai híd lóg ki a sorból, mintha egy hajléktalan átmeneti viskója lenne az erdőben.
Egy lapon sem említhető a többi híddal.

A'rpi 2011.10.23. 18:38:17

@mestska: en meg csak 7-en, de igyexem bepotolni :)

Shopping 2011.10.23. 19:38:56

zum trucc

Most jövök Firenzéből.
Ott aszonták hogy Ponte Vecchio-t nem rombolták le a II. WW-ban.
Most ők tuggyák jól vagy te???

az övezet gázai 2011.10.23. 20:01:19

Angol átírás: engem az iráni bridzs csapott pofán elsőre.

Rántott máj (törölt) 2011.10.23. 20:50:51

@zum trucc: Annyira sokat nem kell olvasni, eleg a lexikonban megnezni:
"Ez volt az egyetlen olyan híd Firenzében a második világháború idején, melyet a visszavonuló német hadsereg épségben hagyott, az összes többit ugyanis felrobbantotta."

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.23. 20:52:48

A spanyol híd valami félelmetes. Szerencsére nem Magyarországon készült, mert akkor a 43 év simán a háromszorosa lett volna.

szemtanú 2011.10.23. 21:44:05

Én a Pont du Gard tetején sétáltam át a túloldalra, akkor ott többen közlekedtek, mint az alsó szinten. Félelmetes volt.

zum trucc 2011.10.24. 08:56:38

@Rántott máj: A Wikin tényleg megúszta, én másutt mást olvastam, most már érdekelne a tuti igazság.

lendicsek 2011.10.26. 17:56:06

A 15 nevezetességből kilencet volt szerencsém megnézni, ha a két elérhető európait meglátogatom, akkor 11/15, nem rossz!

tavasz21 2012.01.02. 11:06:00

Nekem 7. A firenzei hidat nem robbantották fel. Én is ezt olvastam.

jseder 2012.03.25. 21:29:27

Én a Luzernben lévő fa hidat hiányolom a listából! 1993-ban júliusban jártam ott, utána augusztusban leégett, de újjá építették úgy tudom!