Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Balatonkerülés bringával

2014.09.16. 07:57 Qeki

Kezdjük talán a legelején. Egyik reggel arra ébredtem, hogy van egy olyan álmom, ami nem tárgyi jellegű, és ráadásul még a világ végére sem szükséges elutazni miatta. Hanem ennél sokkal közelebbi ködkép, ami akarattal és kitartással mindenféle nagyobb erőfeszítés nélkül is elérhető. Így hát eldöntöttem pihenés közben is aktívan tevékenykedek, Bicajra pattanok, és ha már bringázni támad kedvem, akkor erre a legjobb környezet a Balaton és a Balatoni bringakörút.

Balaton (4).jpg
Nem csak az ország legnagyobb tava, de Közép-Európáé is. Mégis kitűztük célul és végigcsináltuk. Hiszen nem csak én vagyok az őrült ötletekre vevő, hanem a párom is, tehát előzetes felkészülés nélkül is simán bevállaltuk. Megálmodtam, egy túrát, amihez az olyan alapok sem álltak rendelkezésemre, mint egy bicaj. Tehát az első lépés ennek beszerzése volt. Viszont érdekes, hogy éveken át bicaj nélkül éltem, és most hirtelen körbe szeretném tekerni a Balatont, mert miért ne. 2014.08.20.-án 10:00-kor indultunk Siófokról és Balatonvilágos felé vettük az irányt. Érdekes, hogy az ember azt gondolná, ebben a világban már csak a kényelem számít és a kemping elvesztette jelentőségét, értékét.

Tévedés! Tetszett, hogy családok, fiatalok, idősek egyaránt ezt a szállásformát választják. Ez azt jelenti számomra, hogy van még remény. Végül a Füred Kemping-ig jutottunk. Tehát 58 km tekerés után, ami azért igen meglepett, azt hittem, hogy nem megy már tovább. Mégis ment. Büszkén kerékpároztam le ezt a közel 60 km-et Siófoktól Balatonfüredig. Hihetetlen jó érzés volt, hogy képes vagyok rá. Volt egy kis félsz, hogy a kezdeti lelkesedés alábbhagy, de nem hagyott. Mentünk tovább és milyen helyesen tettük. Mentünk tovább Badacsonytomaj irányába.

Balaton (9).jpg

A hozzánk hasonló kezdőknek azt javaslom, hogy vagy szánjon egy külön napot Tihanyra, vagy kerülje el, mert az nem csakhogy plusz km, hanem még legemelkedősebb szakasz is. Nincs nagy gond, ha elkerüljük, hiszen dombokból így sincs hiány az északi oldalon és csomagokkal nem túl kellemes ez a rész. Mégis azt mondom, hogy megéri.Ekkor még a hátitáskáinkat a vállunkon vittük, másnap már a bicajra kötöztük őket. Nagy megkönnyebbülést jelentett ez. Csütörtökön útközben a révfülöpi mólón ettünk egy jót. Sétáltunk kicsit és gyönyörködtünk a tájban. Izgalmasabb, érdekesebb, kecsegtetőbb az északi part. Az a végére felejthetetlen marad. A fényképek sem adják vissza azokat a pillanatokat, amikért igazán érdemes elindulni. Ez a legszebb rész, a kedvencem egy rövidebb szakasz volt betervezve erre a napra. Badacsonytomaj-Keszhely kb. 30km-es táv.

Keszthely-Balatonszemes már egy kicsit hosszabb táv. Itt megint elfáradtam, de mindent megér, ha az álmok teljesítése a cél. Kimerültség ide, kimerültség oda, bicajozni jó! Utolsó napon már tudtuk, hogy végigcsináljuk Balatonszemes-Siófok egy újabb lazább nap. Bár a lájtos napot egy hideg éjszaka előzte meg. A kis. Éreztük, hogy teljesült a cél, amivel augusztus 20-án elindultunk. Megvalósítottuk az álmunk, mert Mi hittünk Benne, és talán a legfontosabb, hogy hittünk egymásban! Siófok-Balatonfüred 58 km, Balatonfüred-Badacsonytomaj 47 km, Badacsonytomaj Keszthely 31 km, Keszthely-Balatonszemes 52 km, Balatonszemes-Siófok 30 km

Balaton (7).jpg

Balaton (10).jpgÍrta és fotózta: Novotni Nóra

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.