Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Egy New York-i útkereszteződés pillanatai

2011.06.19. 11:46 Qeki

Egy korábbi posztban már bepillantást nyerhettünk néhány életveszélyes kereszteződésbe, bár a központban akkor inkább a fejlődő országok álltak! A mai néhány perces videó egy zsúfolt, New York-i kereszteződésben készült, egy olyan projekt keretében, melynek célja biztonságosabbá és járhatóbba tenni a 12 370 ilyen közlekedési csomópontot a városban.

A videó grafikai jelzésekkel segíti bemutatni az elképesztő szituációkat.



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr932997040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeme közé, laposan! 2011.06.20. 19:31:52

Kitűnően látható, hogy a biciklisek a legnagyobb faszok itt is...

Athos 2011.06.20. 21:14:08

ebben a villogó kis kockák, meg körök a veszélyesek...

már az is életveszélyes szitu, ha egy autós elengedi a zebrán a gyalogost?, meg ha egy bringás 30 centire megközelít egy másik járművet?

harmincas 2011.06.20. 21:28:24

"A videó, grafikai jelzésekkel segíti bemutatni az elképesztő szituációkat."

Hogy honnan a fenéből veszitek, hogy az alany után vesszőt kell tenni, fogalmam sincs. Senkinek nem bántja a szemét?

szbszig 2011.06.20. 21:32:08

@szeme közé, laposan!: Én mondjuk nem pikkelek rájuk annyira, de a videó alapján nekem is ez volt egyértelműen a legelső megállapításom. Össze-vissza cikázva, szembe a forgalommal(!), kocsik között, járdára felrontva, gyalogátkelőhelyen véletlenül sem leszállva...

2011.06.20. 22:10:09

Jót röhögtem a videón, kiderült, hogy a biciklis ugyanolyan büdösgyökér a tengerentúlon is, mint idehaza.

Fénnyel teli esernyő 2011.06.20. 22:19:01

A faszgyökér autósokig csak én jutottam el?

hallari 2011.06.20. 22:45:11

@szeme közé, laposan!: @Fénnyel teli esernyő: Szerintem meg általában a rossz/nemtörődöm VEZETŐI MAGATARTÁSSAL van a baj, nem elsősorban a vezetett járművel... Közel húsz éve van jogsim, rendszeresen vezetek autót, többször volt robogóm is (50 és 125 köbcentis) és bringázni is szoktam, mégis mindig igyekeztem nem megnehezíteni mások dolgát és elsődlegesnek tartom a defenzív vezetést.

Hímtag 2011.06.20. 23:03:51

Nem a "biciklisek" a faszok, hanem egy csomó ember különböző járművekkel, gyalog, na meg az aki általánosít...

efi 2011.06.20. 23:08:00

Szokásos hülye amerikai útfelfestések is vannak, mert nekik semmi sem jó, ami olyan, mint Európában.
Pl 2 csík keresztben (mintha nem lenne ott elég), a kettő között nagy ürességgel az biztos jobban látszik, hogy zebra, mint egy rendes zebra. Persze.
Középen sávfelfestések nuku, had filozzón a sofőr, hogy melyik az alárendelt út. Kanyarodó sáv? Minek? Mindenhonnan mindenhova.
Stop tábla, gyalogátkhely tábla minek?
Egyirányú utcát jelöljünk One Way felirattal, mert azt sokkal jobban érti mindenki, mint a nyilat.

tyberius 2011.06.20. 23:13:36

Meglepő, egy lámpátlan, forgalmas kereszteződésben időnként közel kerülnek egymáshoz a közlekedők. Meglepő, egy 10 milliós városban előfordul, hogy ütköznek is.

Inkább azt mutatnák, hogy történnek ténylegesen a balesetek, tanulságosabb lenne.

screw guys 2011.06.20. 23:14:56

Az a fasz, aki általánosítva rámondja mindenkire hogy fasz, aki általánosít.

tyberius 2011.06.20. 23:15:15

@tyberius: most veszem észre, hogy van lámpa is. Mondjuk az tény, hogy kevésbé szabályozott a forgalom, mint egy átlagos európai kereszteződésben.

bes3 2011.06.20. 23:15:54

@szeme közé, laposan!: ha választani kell , engem egy fasz biciklis üssön el inkábbmint egy fasz autós.

(Ütött is már el szembôl biciklis, én repültem jobbra, ô repült balra, aztán felálltunk bekötöztük a rendesen vérzô sebeket és ki-ki ment a dolgára....)

Fénnyel teli esernyő 2011.06.20. 23:20:57

@hallari: Igazán örülök, hogy nem én vagyok az egyetlen defenzív vezető.
@screw guys: Általánosságban érted? Az a fasz, aki annak vallja magát. Demokrácia van.

nyehehe 2011.06.21. 00:22:36

Na ezt kéne elküldeni a Kerékagy blognak!

Acco 2011.06.21. 00:33:29

Defenzív vezetés rulez!
Amúgy nekem úgy tűnik, hogy a NY-i autósok be vannak idomítva a szabálytalanul közlekedő bringásokkal szemben, meg nem tűnnek olyan tesze-toszának sem, mint a hazai vasárnapi vezetők.

Gyikarc 2011.06.21. 02:04:00

NYC-ben tényleg ennyire össze-vissza idióta módon tolják a bringások. 99%-uk mexikói kajafutár. Mondjuk a másik véglet a taxis, az is megérne egy misét.

Mondjuk mindenki teljesen hozzá van szokva ezekhez, tehát ez ami a videoban látható, tök normális, a hétköznapok része.

Például a piros a gyalogátkelőnél is csak dísznek van, ha nincs autó a gyalogosok bizony nekiindulnak.

Gyikarc 2011.06.21. 02:12:39

@efi: Igazán nem kötekedni akarok, de mindenki teljesen tisztában van a felfestésekkel. :) Onnét nézve, lehet, hogy pont az európai rendszer a béna.

"Középen sávfelfestések nuku, had filozzón a sofőr, hogy melyik az alárendelt út."

Egyenrangú útkereszteződést látsz éppen.

"Kanyarodó sáv? Minek? Mindenhonnan mindenhova."

A belső sáv a kanyarodó sáv ott is.

"Stop tábla, gyalogátkhely tábla minek?"

Ez egy lámás kereszteződés, ha jobban megfigyeled.

"Egyirányú utcát jelöljünk One Way felirattal, mert azt sokkal jobban érti mindenki, mint a nyilat."

A tábla fekete alapon egy b@szottnagy fehér nyíl, a nyílban van beleírva, hogy one way.

:)

atlbilbaoo 2011.06.21. 03:16:17

@Gyikarc: Egyenrangú útkereszteződés nem lehet lámpás!! Mert akkor a lámpa szabályozza az áthaladást, nem a jobbkéz szabály!

siriq111 2011.06.21. 05:18:10

Nem olyan bonyolult kozlekedni ott. Majd 5 evig vezettem autot. Egyszer mert a sajatomat vezettem, masodsorban pedig a melo miatt. Meg van a maga szepsege es veszelyessege is neha. Megtanulod kezelni az aktualis "rendszert". Ezert tunhet egy kicsit "furanak" a megvalositas.

BKV reszelő 2011.06.21. 05:43:35

@Hímtag: A bicajosok a faszok. Pont.

caymanos 2011.06.21. 06:32:04

Biciglisek, furgonok, limuzinok (vagy kopaszbéemvésekszlovákrencámmal), álmatag faszok, mind egyforma.
Kivéve a biciglisek, mert azok olyanok, mint a cigányok.
Nem ismerik a szabályokat, csak a jogaikat, tömegben bátrak, meg büdösek.

Vízipók 2011.06.21. 08:16:18

@atlbilbaoo: mi van? A lámpázás független attól, hogy a kereszteződés egyenrangú vagy alárendelt. Ha működik a lámpa, aszerint mész, ha meg nem, a táblák/KRESZ szerint. Honnan vettél ekkora ökörséget?

ebedli 2011.06.21. 08:20:49

A bicikli egy olyan jármű ami összevissza megy, cserébe nem mérgezi a levegőt és teszi tönkre válogatás nélkül mások tüdejét, nem zajos és aki használja, közlekedés közben egyből sportol is.

papugaja 2011.06.21. 08:30:57

Azok nem bicajosok, hanem idióta kamikáze futárok. Ne általánosítsunk!

Roy 2011.06.21. 08:38:40

Mintha csak itthon lenne.

Nyomek 2011.06.21. 08:45:43

A videót megnézve a biciklisekkel nincs sok baj, azon kívül, hogy önmagukra veszélyesek elsősorban. Ennek a folyománya lehet káros, miszerint, ha elüti őket egy autós, akkor nyilván az a köcsög.
Ez Magyarországon jelenleg így van.

A kerékpárosokat autókkal közös pályára összeengedni nem szerencsés.

A teherautó megfordulása a végén egész ügyes, azt ne mondjam, merész!:-)

Tedat 2011.06.21. 10:01:16

A biciklisek nagyon keményen tolják, még a pirosnál se állnak meg, stb.

De a videón később az autósok is alakítanak, és a kamion se semmi, ami teljesen megfordul (!!) a kereszteződésben.

papugaja 2011.06.21. 10:16:35

@Tedat: Ha nincs "No U turn" tábla, megfordulhat.

Zebrateve 2011.06.21. 10:26:50

@Hímtag: De, a biciklisek többsége az. Általánosságban az, kivételekkel. A miértet még sehol nem olvastam, pedig egyszerű. A jármű adottságaiból következik az, hogy hogyan közlekednek vele. A biciklinél érzi az ember a legjobban, hogy az elvesztett lendületet milyen nehéz visszaszerezni. Ezért a legtöbben nagyon sokat (sokan bármit) megtesznek azért, hogy a megszerzett lendülettel tudjanak továbbmenni.
A többi járművet használó és a gyalogosok esetében ezért nem találkozunk ilyen arányban hajmeresztéssel:)

bdi 2011.06.21. 10:28:28

Nincs semmi veszélyes a videón. Az látható, hogy az emberek képesek különösebb szabályok nélkül is értelmesen közlekedni.

Nálunk egy csomóan rá vannak izgulva a KRESZ-re, és azt várják, hogy minden helyzetre legyen szabály, ami megmondja az idióta közlekedőknek, hogy pontosan mit kell tenni. Valójában, egy mérsékelt sebességű városi forgalomban egyetlen szabály is elég: úgy próbálj eljutni A-ból B-be, hogy közben nem mész neki senkinek.

felucca 2011.06.21. 10:39:22

@harmincas: Nem értem én sem, általános betegséggé válik, hogy az alany után vesszőt tesznek. Főnökök, beosztottak, titkárnők. Majd ha helyesen tudnak írni, akkor beszélhetünk arról, hogy hogyan helyes közlekedni, mert ezek szerint addig egy kresztankönyvet sem tudnak helyesen értelmezni.

zsoci 2011.06.21. 10:56:42

tipikus amerikaiak ! Alig van forgalom és máris ki vannak készülve !

Itt amúgy csak a biciklisek közt voltak valódi veszélyesek, főleg azok akik szembe mentek be a forgalommal.A többiben semmi különleges nem volt.

Le_Penseur 2011.06.21. 11:13:27

@bdi: Én is csak néhány kamikaze biciklis futárt látok, illetve a kamion a fordulásnál egy kicsit hátratolat, hogy igazítson és majdnem neki megy a mögötte levő kocsinak. A videón még apró koccanás sem látszik, baleset vagy gázolás pedig pláne nem. Emlékeim szerint Hollandiában van olyan kezdeményezés, hogy néhány városban próbaképpen beszedik a táblák nagy részét és a forgalmat a résztvevőkre bízzák. Mindenki kicsit lassabban és sokkal figyelmesebben közlekedik, mint egy agyonszabályzott, táblákkal és lámpákkal telepakolt városban.

shui 2011.06.21. 11:17:56

valóban veszélyesek itt a biciklisek, de azt melyik expert vette észre, h nem is volt nekik biciklisáv, hogy biztonságosan közlekedhessenek?

efi 2011.06.21. 20:04:33

@Gyikarc:
"Egyenrangú útkereszteződést látsz éppen."
Ja, az kimondottan praktikus 3 db 3 sávos út találkozásánál...
"mindenki teljesen tisztában van a felfestésekkel. :) Onnét nézve, lehet, hogy pont az európai rendszer a béna."
Ne így nézd. Ha 2 képet tesznek eléd pl egy szimulátoron, tuti, hogy az európai zebra 2-szer olyan messziről látszik.
Speed limit, One Way, Dead End, Dont Walk, Railway Crossing feliratok mi a francnak, nem tudják megjegyezni a tábla jelentését?
Van olyan kereszteződésük, ahol mindenhonnan Stop-tábla van, muhaha!
Még mindig sok autó féklámpával indexel, persze pirosan.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.06.22. 08:19:14

@Zebrateve: Miért van az, hogy mégis az autósok azok, akik nem lassítanak sokszor még zabránál sem? Mibe kerül ott az elvesztett lendület visszaszerzése? Kuplung, sebváltó és gázpedál használatába.

Én szoktam bringázni, de soha nem bunkó bringás stílusban, mert én vagyok a puhatestű és nem a kocsik. A járőkelőket meg nagy ívben kerülöm, hogy csak akkor essenek elém, ha gazellaként szökkenek és nem néznek hátra.

Zebrateve 2011.06.22. 10:19:50

@molnibalage: Hosszan válaszolok. Mibe kerül? Pénzbe és időbe. Időbe azért, mert a zebrát csak kétféle jármű keresztezheti: autó és bicikli. Utóbbival könnyedén ki lehet kerülni az átkelő gyalogost, előbbivel nehézkes vagy lehetetlen. A lassítás-gyorsítás pedig időveszteség.

És pénzbe (=benzinbe) is kerül a lassítás-gyorsítás. A Totalcaron régebben volt egy cikk a fogyasztás-fetisisztákról, akik a lelküket is eladják 1 deci/100 km spórolásért - ezek ugyanolyanok, mint az első hozzászólásomban említett biciklisták többsége, lendületből autóznak.

A harmadik ok valószínűleg a legelterjedtebb: az önzőség és nemtörődömség. Nem én vagyok a puhatestű, úgyhogy nem nekem lesz bajom, ha kijön elém a zebrára, úgyhogy én megyek, és remélem a legjobbakat. Persze ez nem biztos, hogy szándékos reakció, szimpla leszarás is lehet.

A te bringázási stílusodat nem ismerem személyesen (legalábbis azt hiszem). De a budapesti átlagét igen. Az alapján ítéltem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.06.23. 17:51:14

@Zebrateve: Az autó alapból azér van, hogy ne izomerőval fáraszd magad. Ha autózól, abban az is benne van, hogy rendeltetésszerűen használod a féket. Pont. Ha nem bírsz el havi +1 liter ilyen lassítás miatt, akkor tedd le az autót. (Mármint nem te személyesen, hanem az ennyire spórólásbuzi.)

A bringásnak "csak" tekernie kell, csakhogy míg az autó motorja nem esik a ki a ritmusból, az bringás ilyen. Mit lehet tenni? Azt, hogy a bringás figyeli a környezetet, ha úton megy. 30-as temó mellett a lámpaváltások simán belőhetőek, hogy ne folyamatosan megállás és gyorsítás legyen. Ennyi. Soha nem veszélyezetet a testi épségem azért, hogy ritumusban maradjak. Annyit ne ér meg. Viszont akkor az autós legyen szíves lépjen már ár arra a kibaszott fékre, ha át akarok menni a zebrán. Azért van a kurva életbe...
süti beállítások módosítása