Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Puerto Rico, a Piña Colada hazája

2014.04.15. 07:55 Qeki

Közel 15-16 óra repülőút után végre megérkeztünk San Juan (Puerto Rico) repterére. Sajnos az újdonság izgalma helyett csak az erős fáradtság jelentkezett rajtunk, ezért a repülőtérről a gyors csomagfelvétel után (hurrá megérkezett a csomagunk is, annak ellenére, hogy Londonban és Miamiban is át kellett szállnunk) taxiba huppantunk és már száguldottunk is a szállásunk felé, aztán kidőltünk aludni és másnap reggelig fel sem ébredtünk (éljen az időeltolódás!). Így viszont másnap reggel több szempontból is pozitív csalódásban volt részünk. Egyrészt akkor döbbentünk rá, hogy igen, végre itt vagyunk, másrészt szépen lassan az is tudatosult bennünk, hogy bár január vége van, közel 30 fok a hőmérséklet. Újult erővel vágtunk neki a városnak. Összesen 2,5 napunk volt, hogy felfedezzük a környéket, ugyanis San Juan csak a kiinduló pontunk volt, nem pedig a végcélunk. A terveink megvoltak, a kérdés csak az volt mi fér bele. A szállásunk Condado Beachen volt, San Juan felkapott turista negyedében, ahol hotelek érik egymást, közel a tengerpart, rengeteg az étterem, egyszóval minden adott, hogy az ember jól érezze magát.

Ugyanakkor az igazán vonzó része a városnak Old San Juan, az óváros. Szerintem ez egy igazi kis gyöngyszem a rengeteg színes házikójával, a hosszú óceán parti sétányával, ami nem mindennapi látványt nyújt, miközben végigsétál rajta az ember. Akaratlanul is sikerült úgy lefoglalom az utat, hogy az itt tartózkodásunk az év legnagyobb fesztiváljának az idejére esett, a San Sebastian idejére. Na, most ez csak annyi kellemetlenséget okozott, hogy az ember lépten-nyomon dugókba és útlezárásokba keveredett, illetve kismillió enyhén ittas és boldog turistába. De hát valahogy megbocsátható a dolog, ha az ember a Karib-szigeteken van. Maga az óváros fél nap alatt kellemesen bejárható, ha több időt szánunk rá, akkor még az is megengedett, hogy eltévedjünk a kis mellékutcákban.

Két nevezetes látnivalója Old San Juannak a San Cristobal és a San Felipe erőd, melyekbe kombinált belépőjegy is váltható kedvező áron. Múzeumként működnek, melyek kis ízelítőt adnak abból, milyen is lehetett az élet a spanyolok korában. Nem is annyira a múzeum vagy az erőd a lenyűgöző, sokkal inkább az ezekből elénk táruló panoráma az, ami ámulatba ejti az embert. Egy kellemes sétával ráadásul átjuthatunk egyikből a másikba. Ha már Puerto Rico és San Juan, akkor semmiképpen sem szabad kihagyni a kulináris élvezeteket. Ellátogattunk abba a bárba is, ahol a legenda szerint megszületett a Piña Colada, nem csalódtunk sem az italban, sem pedig az utunk során elfogyasztott finomabbnál finomabb ételekben. A vendéglátás mindegyik helyen kiváló volt ahol jártunk. A pincérek extra figyelmesek voltak, soha nem éreztem magam még ilyen jól egyetlen étteremben sem. Ha valaki arra jár, semmiképp se hagyja ki a nachos tálakat. Egyszerűen utánozhatatlan az ízük, és hát persze a koktéloké is.

Második napon kicsit eltávolodtunk a várostól, és a közelben lévő El Yunque esőerdőt látogattuk meg. Ez elég felkapott program, rengeteg iroda szervez ide fél napos kirándulásokat, amiket még megspékelnek egy tengerparti pihenővel is Luquillo Beachen. Mi is egy ilyen túrára fizettünk be. Külön élmény volt a több nemzetiségből összeverődött 6-8 fős társaság, illetve a látvány sem volt utolsó. A nap első felét az esőerdőben töltöttük, viszonylag sok helyen megálltunk, megmásztunk egy kilátó tornyot ahol páratlan panoráma tárult elénk, ezután pedig egy közel fél órás gyalogtúra várt ránk, melynek végén egy vízesésben lehetett megmártózni (már aki bírja a 10 fokos vizet). Az esőerdő után pedig jött az édes semmittevés a tengerparton.

Puerto Rico (10).jpgÍrta és fotózta: Decsi Viki

Másnap ismét San Juan-ban bolyongtunk, este pedig indultunk tovább a Carnival Valor fedélzetén egy egyhetes hajóútra. San Juan nekünk csak a kezdet volt, de az biztos, hogy Puerto Rico többet is megér, mint 2,5 nap. Hosszú volt a látnivalók listája, és az idő szűkössége miatt csak kevés dolog fért bele, de azért így is szép emlékekkel hagytuk el vasárnap este a város kikötőjét.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.