Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Luxus lebegés

2010.04.02. 14:24 Qeki

 Az utóbbi időben számos futurisztikus elképzelés született a közlekedés fejlesztése érdekében. Ennek egyik lehetséges változata a luxusléghajó vagy más néven Aircruise. A szerkezetet a londoni Seymourpowell dizájnercég találta ki, a tervezéshez pedig nem mást kértek fel, mint a világ legmagasabb épületének a dubaji Burj Khalifa-nak a kivitelezőit a Samsung Construction and Trading koreai vállalatot.

  
A léghajózás a csúcsát az 1930-as években érte el a híres német Zeppelinnel, de akkor még a nem túl biztonságos technológia miatt fejlődésük megállt. A mai modern technológiáknak köszönhetően azonban lehetővé válna egy biztonságos, csöndes, a napenergiának és a hidrogénhajtásnak köszönhetően pedig egy teljesen környezetbarát jármű megalkotása.
 
Az utazási idő lerövidítésén dolgozó repülőgépgyárakkal ellentétben a léghajó esetében nem ez a cél, hanem a maximális kényelem. A legnagyobb sebessége 150 km/h, bár így egy London-New York távolság megtétele 37 órába fog telni, szemben a repülőgépes 7 órás utazási idővel, nah de milyen körülmények között. 
A luxusléghajó egyszerre 100 utas befogadására képes, akiket 20 fős személyzet szolgál ki.
 
A függőleges elrendezésű léghajó belsejében penthouse apartmanokat, éttermet, bárokat és egyéb kikapcsolódási lehetőségeket alakítanak ki. Az utazás élményéről a panoráma ablakok gondoskodnak, a bátrabbak pedig a Moon Pool névre keresztelt kör alakban kialakított székekből, akár 3600 méteres utazási magasságból is követhetik az útvonalat.
Ha minden a terveknek megfelelően alakul, néhány szerencsés 2015-re már ezzel a járművel repülheti át az óceánt.



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr641889597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rahsid 2010.04.02. 20:59:06

Lehet megborulnék a panoráma ablak mellett.

teddybear01 2010.04.02. 21:33:06

A zeppelinek nem az Első Világháborús német zeppelinekkel fejezték be a pályafutásukat. Még repültek közvetlenül a második kirobbanása előtt is.

A legtöbb nem tűznek esett áldozatul, hanem a hirtelen feltámadt szélroham törte darabokra. Ez sem néz ki valami erősnek, és a formája kifejezetten sérülékeny.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.04.02. 22:03:33

Nagyon klassz, ezzel fogok utazni az USA-ba űrturistáskodni.

Bougheau Tschichka 2010.04.02. 22:50:50

Sajnos elkéstek vele, ez már nem április elseje

Ez egy akkora kacsa!
Qeki gondolkozzon el, miért szivar alakú minden utasszállító léghajó?

Nem,nem az áramvonal, az nem számít igazán ekkora sebességnél.
Azért szivar alakú, mert azt lehet a legjobban irányítani

Ezt a magas téglatestet nem hogy egyenesbe kormányozni nem lehet, de a végcél elérése is erősen kétséges egy egyszerű fuvallat jelenléte mellett

Kacsa, fake 3D renderekkel

soproni1 2010.04.02. 23:08:42

@Bougheau Tschichka:

Mert nem léghajó, hanem léggömb ! Elírták !

Kicsit avantgard,de lehet rá táncolni!

neofrix baszmacs · http://nemblog.blog.hu/ 2010.04.03. 06:47:25

@Bougheau Tschichka: De nézd meg, milyen szép! Nem olyan dagadt, mint a működő modellek, hanem elegáns, homorú. Látszik, hogy a designer fantáziáját nem kötötték gúzsba az olyan földhözragadt dolgok, mint a tömeg/felhatóerő-viszony. Ha nem repül, majd egy kicsit könnyebb fajta héliumot teszünk bele! :)

hallgat 2010.04.03. 08:16:36

Ez egy p*na! Még szép, hogy szép!

light22 2010.04.03. 09:39:50

Az ilyen képektől kapok infarktust www.microspot.com/pages/images/LargeScrShotPro.jpg
3D rendering = hülyének nézik az embert.
3D rendering = elköltik a pénzt már a megvalósítás előtt

Sok barma akár lakást is vesz ilyen képek alapján 15-30 milliókért, aztán egy földkupacot talál a helyén

Forest (törölt) 2010.04.03. 13:19:49

@Bougheau Tschichka: Szerintem amióta számítógépek irányítják a repülőgépeket, (legalábbis mondjuk pl ezt, en.wikipedia.org/wiki/F-117_Nighthawk ami elvileg kizárólag emberi irányítással repülésképtelen lenne ) majdnem másodlagos a forma.
Itt is meg fogják oldani a problémát.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.13. 20:55:30

Akiknek a nagyapja, dédapja meghalt a Hindenburg, stb léghajóbalesetekben, azok nem valószínű, hogy törzsutasok lesznek...És meg is értem.A léghajó egy lélekvesztő számomra.
süti beállítások módosítása