Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

A világ legfélelmetesebb hídjai

2010.04.29. 10:08 Qeki

Mindegy, hogy a dzsungel mélyéről, hatalmas sziklákról vagy egy sebes folyású folyóról  van szó az emberek hidakat építenek, hogy legyőzve a természet állította fizikai akadályokat átjussanak a túloldalra.  A hídépítés egyidős az emberiséggel, kezdetben a természet adta képződményeket használták (kidőlt fatörzsek, liánok). Évezredeken keresztül használták a fatörzsekből készített gerendahidakat, két végén rögzített kötelekből függesztett hidakat stb., melyek a mai modern hidak alaptípusai voltak. A bemutatásra kerülő hidakat kizárólag gyalogosok használják. Főleg a fejlődő országokban (+néhány kivétel, mint Svájc, Írország stb.) a mai napig találkozhatunk ezekkel a szerkezetekkel. A mai szemmel nem túl biztonságos hidak, állapotuktól függetlenül számos helyen a helyi lakosság számára az egyetlen lehetőséget jelentik az átkelésre természetesen vannak kivételek, melyek csak a turisták igényeit elégítik ki. Nézzük a világ legfélelmetesebb hídjait a teljesség igénye nélkül. A fotók önmagukért beszélnek.

Tipp: 10 lélegzetelállító gyaloghíd


Loboc-híd, Fülöp-szigetek

 

Ghasa, Nepál

 

 

 Kakum Nemzeti Park, Ghana

 

Taman Negara Nemzeti Park, Malajzia

 

Arenal-híd, Costa Rica

 

Inka- híd, Peru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kashmir, India

 

Cherraphunji, Meghalaya, India

 

Új-Zéland

 

India

 

 Kabua, Kongó

Kabuabridge.jpg

 

Trift glecser, Svájc

 

Capilano, Kanada (romesz ajánlása)

Carrick-a-Rede, Írország

 

 

Hussaini – Borit tó, Pakisztán

 forrás:dirjournal.com

 Tipp: 10 lélegzetelállító gyaloghíd



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr391961358

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lógj a suliba! 2010.05.01. 14:03:58

Kolumbiában sok iskolás gyerek lóg. Ezt mondjuk Magyarországról is elmondhatjuk, de a Rio Negro mentén merőben más technikát alkalmaznak a nebulók. A folyó két partját csak 12 darab kifeszített, rozsdás acélkábel köti össze, így a környéken lakóknak ez...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paráznabillegető 2010.04.29. 13:53:44

a pakisztáni odabasz, aztán nincs überelve...

koljano1 2010.04.29. 13:58:05

Pakisztani nagyon durva!
A Carrick-a-Rede-hez volt szerencsem. Elso alkalommal, szelcsendben nem ertettem, miert veszelyes. Aztan visszafele nem is tul eros szelben rajottem!!! :-)

civistroll 2010.04.29. 14:00:22

@paráznabillegető: A félig leszakadt kashmiri betegebb...

romesz 2010.04.29. 14:01:36

@paráznabillegető: A pakisztani sem semmi, felre van borulva de azert hasznaljak es van rajat elozesre alkalmas sav is :D

ezt adom en hozza :)
Capilano Suspension Bridge
www.merddin.demon.co.uk/images/big/canada98/capilano1.jpg

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.04.29. 14:02:43

Azért az indiai ferdehíd se semmi! :D

de a pakisztáni tényleg hatásosabb lenne a galéria legvégén. :)

húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2010.04.29. 14:03:56

A pakisztáni: elindulsz két deszkával, elsőt befűzöd, rálépsz, befűzöd a másodikat, rálépsz, megfordulsz, felszeded az elsőt, befűzöd, megfordulsz, felszeded,befűzöd, rálépsz, megfordulsz,..... estére átérsz, fordulhatsz vissza.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.29. 14:13:53

A maláj, a costa ricai meg a svájciak szépen meg vannak csinálva :-)

A pakisztáni azt hiszem bátorságpróba lenne :-)

dukeekud 2010.04.29. 14:17:32

Legalabb az autok nem zavarjak a gyalogosokat, lehet nyugodtan setalni.

bumbinet 2010.04.29. 14:24:20

Hatalmas dramaturgiai hiba volt a pakisztánit az elejére tenni...

molaris 2010.04.29. 14:28:22

Az Arenal és a Carrick- a- rede gyönyörű.
Még tériszonyosoknak is biztonságos.
Az egyik oldalán leszakadt khasmíri viszont durva!

Sonkatekercs 2010.04.29. 14:34:01

A ghanai Kakum nemzeti parkban a híd nem a helyiek mindennapi munkábajáró eszköze, hanem "canopy walk" azaz a turisták fizetnek, hogy a lombszinten összeállított járdán-hidakon sétálhassnak. Egyébként nem vészes, van kapaszkodó.

Szóval a poszt csúsztat rendesen.

És a Kakum park pedig nagyon szép.

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.04.29. 14:37:24

@Sonkatekercs: kivételek vannak, ahogy írtam is!
@romesz: beraktam az ajánlásod, köszi!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.04.29. 15:02:04

A nepáli híd kategóriájában vannak hidak bőven Ukrajnában és Erdélyben is. Mindig megnéztük, hogy a helyiek használják-e őket, mielőtt rámerészkedtünk egyre.

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.04.29. 15:03:45

Várom a további ajánlásokat.

hosszú lépés 2010.04.29. 15:07:52

@Sonkatekercs: Jaja. Taman Negara Malajziában dettó, "canopy walkway", csak ott speciel ingyen van ha bemegy már egyszer az ember a nemzeti parkba.

hegyilany 2010.04.29. 15:08:40

Ezek jó része azért nem a "helyiek egyetlen lehetősége a közlekedésre", hanem hozzájuk képest kőgazdag turisták adrenalinnövelő szórakozása...

TechMon 2010.04.29. 15:09:08

Kashmir se rossz :)
De Pakisztán odaver :D

almeer 2010.04.29. 15:28:41

New Zealand magyarul Új-Zéland. A Svájcot sem úgy írta a kedves posztoló, hogy Schweiz.

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.04.29. 15:31:17

@almeer: Köszönöm a figyelmeztetést, természetesen javítottam!

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.29. 15:33:18

a pakisztáni tó hídja nagyon ott van Mega cool képek

Szarazinda 2010.04.29. 15:39:11

Nekem Costa Ricához és Malajziához volt szerencsém, és valóban, abszolút turistalátványosság, canopy walk-ra vannak ezek a hidak. A malajziait eredetileg az esőerdő lombkoronájának az élővilágát kutató tudosóknak építették, később nyitották meg a turisták előtt, de, hogy a helyiek használnák életveszélyes közlekedési folyosói volnának, az valóban nem igaz.

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.04.29. 15:44:11

@Szarazinda,@Sonkatekercs, @hosszú lépés és többiek: szeretném felhívni figyelmeteket, hogy azt írtam "számos helyen", ami nem egyenlő az összessel, tehát, mint ahogy írtam is ezek természetesen kivételek!

..hydro.. 2010.04.29. 16:01:39

@Qeki: valakai mindig szeret okoskodni, legyen ez az ő bajuk hogy nem tudnak olvasni

2010.04.29. 16:02:39

matiz.terep.hu/kuba/aa10047
Ez ugyan nem gyaloghíd, rendes nagyhíd. Illetve mégsem. 2x2 sávos, a helyiek büszkesége, de egy építész ismerősöm azt mondta, hogy ő nem menne át rajta, mert ilyen nincs is. Élőben filigránabbnak tűnik.

Pelydzs 2010.04.29. 16:17:05

Gyertek el inkább csak szimplán Magyarországon mondjuk az István-lápai-barlangban vagy a Csodabogyósba.
35-50 méteres létrák biztosítás nélkül kitett helyeken.

Tudom, hogy nem hidak, de azért a fentieken rohadt nagyot kéne hibázni, hogy bármelyikről leessél. Főleg mert legtöbbször vízbe esel...

Market-Ing · http://www.festekszer.hu 2010.04.29. 16:28:43

Állat képek voltak! Volt egy két egész veszélyes példány is. Wow. :)
Zsíros... :)
idezetekgyujtemenye.blogspot.com ; atechnikacsodai.blogspot.com ; azuniverzum.blogspot.com

pitaa 2010.04.29. 16:30:53

@almeer: gondolom azért lett nyúzílend, mert önálló gondolatok helyett megint külföldi blogokról lopkod listákat a "szerző"

Thrasher 2010.04.29. 16:39:45

hogy ezek az indiaiak mekkora parasztok már megint, de most tényleg

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.04.29. 16:47:31

@pitaa: :) igen valóban nem én fényképeztem a hidakat, amúgy mi a lopás?

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.04.29. 17:03:41

n@ewing_65: meg van jelölve a forrás alul

Tényleg fiúk, lányok lehet kritizálni, észrevételezni, senki sem tökéletes, de könyörgöm olvassatok is, mielőtt valami írtok!

eloszto · http://eloszto.hu 2010.04.29. 17:31:20

A pakisztáni nagyon durva!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.04.29. 18:19:27

A pakisztani es az uj-zelandi eleg felelmetes lehet.
A tobbi legalabb normalisan meg van csinalva.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.04.29. 18:34:42

Nem semmi lehet átmenni rajtuk, ám mindez semmi a megépítésük heroikus teljesítményéhez képest.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.04.30. 12:51:04

Nem teljesen híd téma, csak erről jutott eszembe. Krétán régesrégen (kb. 15 éve) felvittek bennünket egy patak forrásához, a "turistaút" a patak vizéből leválasztott víz vályúja volt. Kb. másfél méter széles beton fedlapokon kellett felmenni, a hegy oldalában, korlát nélkül, szembe forgalommal. Ha a lejtős oldalon lenéztél, 100 méterrel alattad a vízmosás látszott. Én jelentős mértékben be voltam ott szarva, a kapaszkodó hiánya miatt félelmetesebbnek éreztem a kötélhidaknál. Próbálnék rákeresni, de még támpontom sincs, hogy mi lehet a neve. Nem tudja valaki, mi ez a hely?

Market-Ing · http://www.festekszer.hu 2010.05.02. 01:13:51

Sz.tem jó képek lettek és ez a fontos! :) Csak így tovább, mert visszajövök még :)
idezetekgyujtemenye.blogspot.com ; atechnikacsodai.blogspot.com ; azuniverzum.blogspot.com

privateer 2010.05.07. 23:40:21

Csillebérci kalandparki hidakból 1-2 fotót?

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2010.05.08. 02:39:20

A fentiekhez nem hasonlítható, de szerintem a legdurvább városi híd Algériában, Constantine városában a Sidi M'Sid.

farm3.static.flickr.com/2319/2042057600_4753d991a8_b.jpg

www.twip.org/photo/africa/algeria/photo--04-06-08-22-46-36.jpg

4 híd is van a városban, mindegyik figyelemreméltó, sztem Constantine a világ egyik legizgalmasabb fekvésű városa...

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2010.05.10. 13:51:13

A Carrick-a-Rede kötélhídon már mi is jártunk, nem gáz. Én mondjuk inkább nem néztem le.
Bejegyzést is írtam róla:
reserva.blog.hu/2009/04/24/kotelhidon_eszak_irorszagban
Az új-zálandit és a pakisztánit viszont tuti, hogy nem próbálnám ki:))

netes mester · http://seobaglyak2011.blog.hu/ 2011.01.28. 10:44:19

Nagyon jók, és látszik ezek az örök klasszikusok, ezeken már magáért az élményért is érdemes átkellni, benne van az izgalom és a félsz is:) Am az indiainál pont akkor szakadt el a kábel??:P
süti beállítások módosítása