Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Göteborg, Svédország felsőfokon I.

2014.03.04. 07:26 Qeki

2013 februárjában volt szerencsém másodmagammal ellátogatni Göteborgba (ejtsd: Jöteborj) egy kisebb kiruccanásra. Őszintén mondom, ha valaha külföldre kellene mennem bármilyen okból dolgozni, lakni, az biztos, hogy idemennék. Mind az emberek mentalitása, mind a városi környezet, mind a vidék és minden, ami svéd egyszerűen elragadó. A továbbiakban szeretnék pár látnivalót bemutatni nektek, amit szerintem mindenképp érdemes megnézni, ha egyszer eljuttok ide. Ja igen, a legfontosabb, nincs kifogás, el kell menni ide minimum egyszer az életben, nem is drága az odajutás, ugyanis fapadossal már 26.000-ből megjárható az út oda-vissza.

Nekünk 10 napunk volt felfedezni a várost és környékét, így nem kellett rohanósra venni és mindenre jutott kellő időnk. Először is a Göte folyó, már a repülőből meglátva szemet gyönyörködtető, ahogy kettévágja a várost. Nevét is erről a folyóról kapta a város. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy Göteborgnak két reptere is van, mi a Göteborg City Airporton szálltunk le, a Wizzair járatai innen indulnak és mennek, de a Ryanair járatai a város másik, nagyobb repterét használják. Leszállva a repülőről, átvéve a csomagokat, már ott állt a bejáratnál a transzfer busz, várva a városba utazó utasokat. Mi interneten, előre megvettük már a jegyeket a buszra, majd fel is pakoltunk.

Kellemes meglepetésként ért bennünket, hogy indulás közben a buszsofőr svédül majd angolul köszöntötte az utasokat, kellemes utazást kívánt és még poénkodott is. Itthon nem tudom sajnos, hogy mikor fogunk itt tartani, hogy a buszsofőr min. 2 nyelven beszél, kedves és még élvezi is a munkáját (láthatólag legalábbis) és vicces. Kb. 30 perc utazás után megérkeztünk Göteborg központi pályaudvarára (Göteborg Centralstation – Nils Ericssonterminalen (lsd. fotó)). Gondoltuk gyalogosan megkeressük a hotelünket, ezzel is kicsit ismerkedve a környékkel, viszont az állomás sarkánál már felmerült, hogy merre tovább. Ekkor jött egy svéd férfi, akkor perfekt német tudással megkérdezte, hogy segíthet-e nekünk, mert látja, hogy turisták vagyunk. Kedvesen megkértük, hogy inkább angolul beszéljük, úgy többre megyünk és meglepő módon rögtön átváltott és perfekt angoltudással rögtön eligazítást adott nekünk. Ezt csak azért mondtam el, mert hiába skandinávokról beszélünk, akik sokkal előrébb járnak nálunk az idegen nyelvek terén, de még segítőkészek, kedvesek is. Nálunk nagyon sajnos ilyen sincs.A központi pályaudvar, mint nevéből is ered, a városközpontban található és egy tömegközlekedési csomópont is megtalálható itt. Ott tartózkodásunk során mi viszonylag sokat buszoztunk, ugyanis létezik egy Göteborg City Card elnevezésű kártya, amit 24-48-72 órára meg lehet vásárolni és ezzel ingyenes a közlekedés és minden látványosságba a belépő is. Nagyon megéri, úgyhogy ajánlom mindenkinek. Szóval visszatérve a központra, mi először a Palmhuset / Trädgårdsföreningen-be látogattunk el (2-3-4-5. kép), ez a belvárosban található pálmaház, mely teljesen ingyenesen látogatható, viszont gyönyörű. Maga a kis erdős, füves is rész is csodálatos, amiben fellelhető ez a pálmaház, de belülről is ámulatba ejtő.

Az operaház épülete a kikötő szívében található meg, mely bejáratánál egy skorpió farkára emlékeztető szobor található. Hirtelen első ránézésre nem gondolná az ember, hogy ez egy igen híres operaház, mert eléggé eldugott részen található, viszont csodálatos. Mellette található az interneten angolul csak „lipstick”-ként emlegetett magas irodaépület, a Skanskaskrapan, melybe májustól-októberig fel lehet menni lifttel térítés ellenében és fentről megnézni a várost. Mi tekintettel arra, hogy februárban voltunk, sajnos erre nem volt lehetőségünk, de elmondások szerint, nagyon megéri felmenni oda. Az a jó Göteborgban, hogy a központban viszonylag sok látnivaló van egy rakáson, melyek kis séta során is elérhetőek és csak a messzebb lévő látnivalókhoz kell tömegközlekedést használni. 7.jpg
Göteborgban, még mindig a kikötőben járva találkozhattok a Tengerészeti negyeddel azaz Maritimannal, ennek kezdeténél van ez a szobor. Ez magát a Göte folyót ábrázolja, ahogy a városon átmegy, ezzel kettévágva azt. Ez a negyed ingyenesen látogatható, ahol találhattok 2. világháborús tankokat és mindenféle hajókat (én nem igazán értek hozzá). A városközponttól kicsit Északabbra található a Tengerészeti múzeum, ahol régi hajók makettjei találhatóak meg, illetve rengeteg akvárium, melyben a tengerben, öbölben lévő halak, gerinctelenek és mindenféle növény, gomba tekinthető meg. Ez belépődíjas látnivaló, de a City Carddal ingyen van. A tengerészeti múzeumot könnyű megismerni, ugyanis a képen is látszik, hogy egy nagyon magas torony van a bejáratánál, ami pont a kikötő felé néz. Folyt. köv.

Írta és fotózta: Bangó Viktória

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.03.06. 06:36:55

Az időjárástól eltekintve tényleg a legideálisabb hely lenne letelepedni, én 15 éve jártam ott de még most is nagyon messze vagyunk attól ami akkor volt ott...