Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Göteborg, Svédország felsőfokon II.

2014.03.05. 07:34 Qeki

Ha már a skandinávokról beszélünk, nem lehet elfelejteni, hogy rengeteg zöldfelületük van még a városban bent is, de kifelé haladva még több erdővel és parkkal találkozhatunk. A Természettudományi múzeum is a külvárosban, egy óriási zöld parkban található, melyben egy akkora játszótér van, amekkorát én még életemben nem láttam közterületen. 11.jpgMagában a parkban ilyen utakon lehet sétálni, míg el nem érkezünk a játszótérre. Na, itt aztán minden van, mászókat, csúszda, akkor volt jégkorcsolyapálya csak gyerekeknek, kötélpálya és miegymás. Nem is említettem, a park neve Slottsskogen, ha valaki rákeresne az interneten.

A Természettudományi Múzeumból nem rakok be fotót, mert mindenki el tudja képzelni, hogy milyen lehet belülről, de óriási, mind méretében, mind minőségében. Egy fotót mellékelek, mely a kedvencem. Egyébként ennek hátránya, hogy itt minden csak latinul és svédül van kiírva, egyetlen egy olyan terem van, ahol angolul is ki vannak táblázva különböződolgok.

Azért minden múzeumról nem akarok beszámolni, úgyhogy ki is hagyok elég sokat, ahol mi még voltunk, viszont van valami, amit muszáj megemlítenem. Ha egyszer eljut Göteborgba valaki, ezt muszáj megnéznie! És ez nem más, mint az UNIVERSEUM! Ez egy Tudományos élményközpont, de felsőfokon. Én legszívesebben el se jöttem volna innen. Az egész egy óriási üvegfalú épület, melybe belépést követően lifttel fel kell menni a legfelső emeletre és lefelé lehet haladni. Minden szinten más és más van.

Legfelül egy mesterségesen kialakított őserdő található, ahol a különböző madarak, majmok, és több más állat is szabadon közlekedik (igen, a látogatók között) és óriási akváriumban anakonda, kajmánok és piranhák is megtalálhatóak Több madár is van itt szabadon, amik igen szemtelenek, de gyönyörűek, na ők lennének azok. Igen, ők is egy karnyújtásnyira eszegetnek. Ha információim jók akkor itt található Skandinávia egyik, ha nem a legnagyobb, akváriuma, ami tényleg csodálatos és óriási. Egy másik emeleten az űrkutatással ismerkedhetünk meg, de van olyan szint, ami direkt gyerekeknek lett kitalálva és különböző, érdekes játékot próbálhatnak ki, van egy emelet, ami a sportról szól, van egy szint, ahol a helyszínelők világába tekinthetünk be és van egy olyan szint, ahol mindig más van, ez nálunk egy másik erdőnek felépített terem volt, ahol különböző kígyók voltak, de utána egy dinoszaurusz terem lett belőle.

Az egyik kedves írótárs, már megemlítette Vrångöt, ami Göteborgból hajóval közelíthető meg. Gondoltam megemlítem ezt is, ugyanis mi tél-tavasz voltunk, de ők a képek alapján ítélve tavasz-nyár. Ide is a City Cardunkkal jutottunk el, a hajók 30 percenként járnak, lényegében a kikötőből (Saltholmen) a végállomásra olyan 30-40 perc alatt el lehet jutni, hajója válogatja, ugyanis nem mindegyik megy ugyanarra. Mondanom sem kell, hogy nagyon hideg volt a kikötőben (mely a helyi járatos busz egyik végállomásán található), a kinti hőmérő szerint közel -20oC volt.

Kihajózást követően több kis sziget mellett halad végig a hajó, az első Asperö, majd jön Styrsö, Donsö, és ahogy közeledtünk Vrångö felé, egyre kijjebb a tenger felé, csökkent a hőmérséklet, aminek itt látható a nyoma. A sziget térképe jól ábrázolja, lényegében a szigetnek csak egy kis részén laknak az emberek, van több kisebb strand, temető, templom, de a legnagyobb része kikötő. Mi az egész szigetet bejártuk, persze a zöld, erdős részre nem mentünk. Kb. 6 órát töltöttünk a szigeten, de ez kellő idő volt ahhoz, hogy megismerkedjünk vele.

Nagyon nyugodt, csendes és meghitt volt így télen. A 6 óra alatt mi egy turistával sem találkoztuk, összesen kb. 2 ott lakó emberkét láttunk csak. A sziget legmagasabb pontja egy dombocskán van, ahol ez a kis épület található. Próbáltuk kideríteni, hogy mi lehet ez, ugyanis egy templom mellett van nem sokkal, de nem jöttünk rá, eléggé rozoga volt az út is, ami felvezetett ide. Maga a város, illetve a kikötő így néz ki.

26.jpgÍrta és fotózta: Bangó Viktória

Ha már Göteborg, akkor van Göteplats is, ami a főtér. Itt található Poseidon szobra, mely, ha lehet hinni a szóbeszédnek állítólag több, mint 20 méter magas volteredetileg, de túl nagynak ítélte meg a város vezetősége és így lett ez, a kisebb változat, ami kb. 4-5 m magas. Itt található a szobor mögött a Képzőművészeti Múzeum is. Én csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy, ha teheti, látogasson el ide, meseszép környezet, kedves emberek, tiszta levegő, nagy zöldfelületek és mindemellett rengeteg látnivaló. Én úgy érzem, hogy Göteborg abszolút egy élhető város, ami felfedezők kifejezetten kötelező „darab”.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.