Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Félre az előítéletekkel, irány Dél-Afrika!

2014.04.25. 07:41 Qeki

Vannak országok, amelyek nagyon messze vannak és amelyekről annyira keveset tudunk, hogy mindent elhiszünk, így tele vagyunk előítéletekkel. Vannak országok, amelyek rá is szolgálnak erre, s vannak, amelyek nem. Dél-Afrika biztosan nem!

A bakancslistámon volt, már jó régen kerestem a lehetőséget. Ha tehetem, nem utazom csoporttal, így találnom kellett valakit, akit szintén érdekelt ez az utazás, s elég bátor volt ahhoz, hogy kettesben belevágjunk. Utána már gyerekjáték volt! Megvettük a KLM akciós jegyét, 2 nap alatt befoglaltuk neten az összes szállást és kocsit, térkép alapján megkreáltuk az útvonalat és február 23-án hajnalban felszálltunk az amszterdami gépre...

Zimbabwe - Viktória vízesés

Az első 2 napot kis kitérővel Zimbabwéban töltöttük, megnéztük a Viktória vízesést. Ez a kanyar elvitte költségvetésünk 30%-át, mert ez egy olyan hely, amely kizárólag túristákra épít, a repülőn, a hotelben a személyzeten kívül nem volt színesbőrű, az árak a svájci pénztárcákhoz igazodtak. Ráadásul az év ezen időszaka nem kifejezetten ideális, iszonyat mennyiségű víz volt a rendszerben, melynek megfelelően a hatalmas párától nem látszott a vízesés, illetve 2 perc alatt áztunk el teljesen. S erre a hotelben senki nem hívta fel a figyelmet!
Tipp: ne a reggeli órákban menj a vízeséshez, legyen nálad teljes vízhatlan felszerelés, vigyél vízálló fényképezőt!

Dél-Afrika - Cape Town

A belső rejülők mellett (elsősorban Mango) mi autót béreltünk, 3500km-t vezettem. Igaz, jobb kormányos, tehát kissé szokatlan, de gyors, olcsó és megbízható megoldás. Soha, egyetlen pillanatra nem voltunk veszélyben, s miután a benzin 300Ft körül van, az utak kiváló állapotúak, útdíj nagyon kevés helyen fizetendő, mindenképpen ezt ajánlom!

Tipp: GPS is kérhető a kocsiba, de ha 14 napnál többet vagy kint, jobban jársz, ha első nap veszel egy Tom-Tom-ot, mert kb. ugyanannyiban jössz ki mint a bérlés és utána az eszköz a tiéd.

3 napot szántunk Cape Town-ra és környékére, ennél kevesebből nem lehet megúszni! Első reggelen, miután egyetlen felhő sem volt, azonnal a Táblás hegyre indultunk, hiba volt. A tűző napon álltunk sorban jegyért, amit a neten előre be lehetett volna foglalni, illetve délután 3 körül már egyedül lettünk volna felfelé. A világ legmeredekebb felvonója kb 4 perc alatt ér fel és lélegzetelállító a kilátás. A városban érdemes kihasználni a hoppon - hoppoff buszokat, akár minden megállónál kiszállni és körülnézni.

Cape Town környéke is csodás! A Jóreménység-fok és környéke kötelező program minden túristának, a legkönnyebb, ha bérelt autóval, reggel 10 előtt érkezünk a Fokhoz, még a nagyobb csoportok előtt. Itt már a páviánokkal is vigyázni kell, elég gyakran tűnnek fel az utakon, a szemetesek körül és nagyon szemtelenek.

Mi Simonstown-ban laktunk, ez kb 40km Cape Town-tól, imádnivaló kis település. Javaslom a Cheriton Guest House-t, ahol egy szoba éjszakánként kb 10 000Ft. Fantasztikus emberek, hatalmas reggeli és csodás kilátás! Ja, és a pingvinek!

Cape Town után indultunk a Garden Route-ra, 3 nap alatt tettük meg a kb 650km-t. Mossel Bay, Knysna és Port Elizabeth-ben voltak szállásaink, mindhárom nagyon kellemes hely. Az úton megannyi csodás öböl kínál természetes megállót egy kis úszkálásra, de a borvidéken átvezető első szakaszon bárhol érdemes megállni egy kis kóstolásra.

Erről a területről kiemelném Cape Alguhas-t, ahol a két óceán összeér, az Atlanti és az Indiai itt találkozik, ez a pont Afrika legdélibb területe. Itt is érdemes megaludni, mi nagyon sajnáltuk, hogy tovább kellett mennünk. Volt valami spirituális a természet ezen ölelkezésében, alig tudtunk elszakadni.

Mossel Bay a kagylókról híres, ha itt jársz, mindenképpen meg kell kóstolnod, miközben kiülsz az óceán partjára és hallgatod a morajt. Homokos öblök, remek kis vendéglők várnak rád, az étel megdöbbentően finom és nagyon olcsó!

Út közben nemcsak a világ legmagasabb bungi-jumping (230m) viaduktján haladsz keresztül, de eljutsz a Tsitsikamma nemzeti parkhoz is, ami ugyan csak 3km-es sétát ígér, de milyen ez a 3km!!! Ilyet máshol nem találsz, ugyan vízszintes, de nagyon egyenetlen sziklaszőnyegen kell magad átverekedni és hamar megérted, hogy ez a távolság miért emészt fel 3 órát. Ne hagyd ki, kötelező program!

Port Elizabeth környékén találod az Addo elefántparkot, ami szintén érdekes program. Ez a rezervátum biztonságos helyt nyújt a legnagyobb szárazföldi emlősnek és rajtuk kívül majmokat, varacskos disznókat és számos antilopfélét is lehet itt találni.

Mi több állatra vágytunk, ezért átrepültünk a Krüger Nemzeti Parkba, ahol a földi paradicsom fogadott. Ugyan a Parkban lakni nem olcsó, de teljeskörű a szolgáltatás, viszont ha bérelt kocsival vagy, itt is használhatod, kedvedre autókázhatsz a Parkon belül kiépített beton- és földutakon. Nekünk nem volt szerencsénk, hatalmas esők voltak és a földutakat lezárták. Ennek ellenére még oroszlánt is láttunk, ami azért nem mindennapos itt sem. A Park 4-5 nagyon jól elkülöníthető területre oszlik, érdemes (lenne) legalább 4 napot erre szánni. Nekünk 2,5 volt...

Írta és fotózta: Kiss Tibor

Kocsival a Krüger - Johannesburg távolság 5-6 óra, de közbe esik a világ 3. legkomolyabb kanyonja, így itt is megálltunk és szétnéztünk. Döbbenetes élmény a Drakensberg hegység kijelölt pontjain kiszállni és gyönyörködni a természetben (Berlin Falls, 3 roundaweils, Lucky Points, God's Window).

Johannesburg és Pretoria kevés élménnyel és látnivalóval ajándékozott meg bennünket, egyrészről, mert szakadt az eső, másrészről, mert éppen kezdődött a Pristorius per és be sem lehetett jutni a belvárosba Pretoriában. Kocsival egy fél órára érdemes bemenni Johannesburg Harlem negyedébe, viszont kizárólag helyi idegenvezetővel és még így sem ajánlatos fotózni. Ez a fél óra volt a 16 nap legkellemetlenebb része, bár szerintem az idegenvezető egy kicsit megfélemlített bennünket. El lehet látogatni a börtönbe, ahol Mandéla mellett Ghandi is megfordult 100 évvel ezelőtt. Nem hagyhattuk ki a Johannesburgtól 150km-re lévő Sun City-t, amit kis Las Vegasnak is hívnak. Voltam ott, ezért komoly túlzásnak értékelem ezt a jelzőt, azonban kellemes kikapcsolódás volt az utazás végén ez a mesterséges tengerpart. Külön jó volt, hogy nem a fő szezonban mentünk, azonnal volt parkoló, sehol nem kellett sorba állnunk a csúszdáknál és azonnal volt szendvics és kóla :).

Összefoglalva az utat: életem leglátványosabb, legkomplexebb utazása volt, ahol minden napra jutott valami új élmény és itt is igaz, ami mindenhol máshol: ha nem keresed, a baj nem talál rád! Félre az előítéletekkel, irány Dél-Afrika!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.