Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Thaiföld - a fővárostól a déli határig

2013.04.02. 07:29 Qeki

Bangkok Thaiföld fővárosa, s egyben legnagyobb városa is. A 2010-es népszámlálás során az agglomerációval együtt közel 15 millió fő volt a lakosság száma.

Az utazás elég hosszú volt, igaz nem a szomszédba mentünk. Budapestről Kairóba repültünk (3,5 óra), majd innen 5 óra várakozás után Bangkokba (9,5 óra).
A januári hidegből az ázsiai 35 fokba csöppentünk, ahol természetesen minden más, mint bármely európai nagyvárosban.  Az utakon káosz uralkodik… természetesen csak turista szemmel.

Az étkezési szokások, valamint az ízek is mások, mint itthon. Csak az utcán ettünk, ott is, amit előttünk, frissen készítettek el. Természetesen kipróbáltuk az ínyencségeket is, amit minden erre járónak ki kell próbálnia! – már ha van hozzá gusztusa.
Megettem jó pár dolgot, mint például sült hernyót, sáskát valamint egy hatalmas csótányt is. Az ízvilág szegényes volt. Sós és száraz, de fehérjével és proteinnel teli, amiért hálás volt a szervezet.

Természetesen kulturálódtunk is, amire rengeteg lehetőséget ad a város. Múzeumok, watok (templomok), és különböző emlékművek várják a látogatókat.
Amiket mindenképpen érdemes megtekinteni: The Golden Monument, a királyi palota, hajózás a Csaophraja folyón, Chatu-Chak market (15 ezer stand, olcsó árat, napi fél millió látogató), Lumpini Park. Ezen kívül rengeteg szép épületet és érdekességet láthatunk egy szimpla utcai séta során is.

Három nap után elhagytuk a várost és a délen fekvő Ton-Sai Beachre mentünk, ami egy turista és sziklamászó paradicsom. Mi az utóbbiért tettük meg a 18 órás busz és hajó utat.

De megérte!
Az elkövetkezendő három hetet ennek a sportnak szenteltük, amit a hőmérséklet nem támogatott. Napközben a közel 40 celsius este sem ment 27 fok alá. Gyönyörű sziklák és formák mindenütt. Rengeteg mászó út 6a nehézségtől egészen a 8c+-ig, amit a világ minden tájáról érkező sportolók ostromolnak.

Hajókirándulásra is befizettünk, ami szintén hatalmas élmény volt mindenki számára.
Ez a túra négy szigetet érintett. Chicken Island, Ao Phra Nang, Phi Phi Island és Tup Island.
Ez fél napos időtöltés volt, ami tartalmazta az ételt és a vízfogyasztást is, mintegy háromezer forintért.

A dzsungelben találkozhatunk mindenféle állattal… kicsivel, naggyal, pókkal, rovarral, emlőssel és hüllőkkel is.

10.jpgSzöveg és képek: Vajóczki Gábor (www.maszoka-fidi.blogspot.com)

Egy hónapot sikerült eltöltenem a világ egy távolabbi felén, ami nem csak tapasztalatnak és élménynek volt jó, de szellemileg is felfrissített, valamint a gondolkozásom és a szemléletmódom is megváltozott a világgal és a benne élőkkel szemben.
Aki megteheti mindenképpen menjen el ide!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.