Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Benyomások Japánból

2014.05.21. 07:55 Qeki

Egy hosszú, 15 órás repülőút után (átszállás Párizsban) a szállásra igyekeztem. Bár volt térkép a kezemben, mégis biztosabbnak éreztem, ha megkérdezek egy helybélit. Csupán azzal nem voltam tisztában, hogy a japánok többsége nem beszél angolul (számomra evidens volt a nyelvtudás), de főleg nem azzal, hogy nem tudnak tájékozódni. Ők nem utcanevek és házszámok alapján érnek célba, hanem koordináták szerint, így az adatok alapján nem sok segítségre számíthattam és bár 2-3 utcányira voltam a céltól, mégis fél órába tellett, mire rábukkantam a hostelre.

 Egyéb más furcsaságok is értek a 2 hét alatt, melyek nyilván az adott kultúrában mindennaposak, nekünk európaiaknak igencsak szokatlanok. Ilyen például, hogy nyilvános helyen nem illik tüsszenteni. Sajnos én a repülőgép légkondicionálója miatt náthásan kezdtem a nyaralást és rákényszerültem arra, hogy ott fújjam zsepibe az orrom, ahol ér (a japánok szívják az orrukat, szerintük illetlenség nyilvános helyen zsebkendőt használni). Szinte minden második helyi viselt maszkot. Eleinte nem értettem, majd egypár éve Londonban megismert japán ismerősöm felvilágosított, hogy az allergiások használják és főleg tömegközlekedésen viselik. Ami nálam nagy pozitívum volt és megkönnyítette az egész nyaralást az, hogy minden metró –és vonatállomáson volt nyilvános és ingyenes toalett. Tiszta, igényes és toalett papírral mindig felszerelt helységek találhatóak.Számomra nagyon furcsa volt, hogy Japánban akármilyen szentélyt látogattam meg, mindenhol engedélyezett volt a fényképezés. Akadt 1-2 hely, ahol tiltották, de javarészt nem szabtak határt (ezzel ellentétben Oroszországban egy helyen sem készíthettem fotót).
Számomra úgy tűnt, hogy Japánban nagyon fontos az emberek kényelme és komfortérzetének megtartása nyilvános helyen, minden azért van, hogy az élet könnyebb és boldogabb legyen. Még az olyan kis részletekre is figyelnek, mint esős időben a hosszú, esernyő méretre szabott nejlon zacskó, ami már a bejáratnál várja a vásárlókat, érdeklődőket, hogy ne vizezzék össze a padlón és legyen az csúszós, inkább ingyenes zacskókat kínálnak fel, melyek mellett egy szemetes található, hogy távozáskor ügyeljenek környezetük tisztaságára. Némely helyen oda is lehet akasztani és így nem akadékoskodik a kezükben, míg vásárolnak. Mivel Japánban nincsenek lopások és a bűnözés is elenyésző, így nem kell attól tartani, hogy távozáskor nem találják az esernyőiket. Szó szerint tátva maradt a szám, amikor egy parkban, melyhez tartozott egy kis büfé is, ebédeltem és mellém ült egy 4 fős család. A gyerekek (kb. 5-6 éves testvérpár) olyan könnyedén ették a sült krumplit és a panírozott csirkecombot a pálcikával, hogy észre sem vettem, hogy a döbbenettől a szemem rajtuk maradt és csak bámulom őket, hogy hogyan képesek ilyen könnyedén közre fogni egy csirkecombot.
A 2 hét alatt sikerült elég nagy területet bejárnom, meglátogattam a Fuji-hegyet, Oszakát, Kiotót, Nikkót, Kamakurát, Odawarát, de javarészt Tokióban töltöttem az időmet. Személy szerint én nem a belvárost (üzleti negyedet) kedveltem a legjobban, bár tetszett, hogy ingyenesen látogatható az egyik legmagasabb épületük, melynek 45. emeletéről bámulatos látvány tárul a bő 30 millió lakosú metropoliszra. Tiszta időben akár még a Fuji hegy is látható.

Japán (7).jpg

A híres kacsacsőrű szuperexpressz (más néven shinkansen) bámulatos. A sebesség (átlagosan 240 km/h) mellett a belső tér kihasználása, ám a kényelem magas szintű biztosítása fogad. Hatalmas lábtér, tiszta ülések és padló, folyamatos japán és angol tájékoztatás jellemezte.
A legnagyobb állatkertjükben sétálva (Ueno Zoo) szembesültem igazán, hogy mekkora a panda mánia az országban és hogy mennyire védik és segítik e természeti kincsüket. Mivel március közepén utaztam, így számítottam rá, hogy a cseresznyefa virágzás akkortájt kezdődik majd. A 4. napon láttam először virágzásba borult fát, aznap nyílt ki, turisták tömegei lepték körül. Ezután már folyamatosan láttam fákat, szerte az országban.

Japán (4).jpgÍrta és fotózta: Horváth Szabina

Összességében nagyon pozitív a véleményem a japán nyaralásról, boldogan visszamennék a későbbiekben is. Bár sok országban jártam már, Európán és azon kívül is, de Japán volt az eddigi legnagyobb élmény.



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr706185997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása