Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Seychelle-szigetek, egy más világ

2013.10.17. 11:08 Qeki

A Seychelle-szigetek szigetállam az Indiai-óceánban, Afrika keleti partjától 1500 km-re található, Madagaszkártól északkeletre. Afrika önálló államai közül a Seychelle Köztársaság népessége a legkisebb. Nincsenek őslakók; a seychelle-iek főleg francia, afrikai, indiai és kínai bevándorlók utódai.

Seychelles- szigetek (8).jpg
2012-ben három csodálatos hetet töltöttünk el az Indiai-óceán közepén fekvő apró, ékszerdoboznak tűnő szigeteken. Hogy miért éppen ide szerettünk volna jönni? Nos, minket elsősorban nem az motivált, ami a legtöbb embernek szinte azonnal beugrik erről a helyről, hogy luxusnyaralásra vágytunk. Legalábbis nem a szó általános értelmében. Olyan helyet kerestünk, ami csendes, a modern világtól meglehetősen távol áll, el lehet vonulni hosszabb időre, viszonylag érintetlen, csodaszép környezet és hihetetlen gazdag élővilág vesz körül, valamint kevesen vannak, nincs tömegturizmus és nincs heringfekvés a partokon.

Seychelles- szigetek (7).jpg
Bár számtalan utazási iroda kínál megszervezett utakat, mi egyénileg szerveztük a repjegyeink, kompjegyeink és szállásaink lebonyolítását és biztosan állítom, hogy nagyon jó döntést hoztunk. Időnk java részét a szigetvilág egyik közepes méretű szigetén töltöttük, Praslin-on. Ide Mahé-ról a főszigetről rendszeresen indulnak repülő- és hajójáratok egyaránt. Mi a Cat Cocos Inter Island kompját választottuk, mely 60 perces utat jelent a két sziget között. A hatalmas, nagysebességű komppal igazi élmény utazni.

Szállásunk a kikötőtől 10 perc sétányira, egy, az óceánra néző, csodaszép házban volt, nem luxusszállodák árain. Jobb helyet keresve sem találhattunk volna. A szigeten van lehetőség autó bérlésre, vagy –ahogyan mi tettük- helyi buszközlekedésre, mely során az ember sokkal többet megél és érzékel az adott kultúrából és országból szerintünk, mintha hermetikusan, a helyiektől elzárva közlekedik. Nem mellesleg nagyon jól használható és olcsó.

Seychelles- szigetek (4).jpg
Amikor elképzeltem előre, milyen is lesz majd az ott töltött három hét gondoltam, hogy csodaszép, képeslapokon szereplő, festői, fehér homokos partokat és türkizkék óceánt fogunk látni, de amit végül ott átéltünk sokkal több volt ennél. Úgy éreztük hazatértünk. Az állandó 80%-os páratartalom, a perzselő napsütés, mosolygós és mindig vidám helyiek egy olyan világot és értékeket mutattak meg nekünk, ami Európából rég elveszett. Értéke van a mosolynak, a jókedvnek, a vidámságnak, az élet szeretetének. Bár a helyiek többségének nincsenek drága luxuscikkeik mint a turisták zömének, akik a szigetekre érkeznek, mégis, érezhetően ezeken jóval túlmutató értékekkel rendelkeznek.
Seychelles- szigetek (17).jpg
Mivel elhivatott és lelkes természetbúvárok vagyunk, így szót kell ejtenünk arról a csodálatos élővilágról is, mely körülvett minket. Szárazföldön és a víz alatt egyaránt olyan diverzitással találkoztunk, mely lélegzetelállító és lenyűgöző.

Praslin-on található a Valeé de Mai (Május-völgy) mely az UNESCO világörökség része. Számos endemikus növény és állatfaj található meg itt, a leghíresebb a Coco de Mer pálma, melynek különös formájú hatalmas magja a világ legnagyobbjai közé tartozik.

Seychelles- szigetek (3).jpg

A parkban három fő útvonal vezet és a térkép szerint az egész körbejárása nagyjából 3 órát vesz igénybe. Minket nagyon érdekeltek a helyi endemikus élőlények ezért az egész napot arra szántuk, hogy itt töltsük. Eredetileg egy monda szerint, ez volt az Éden Kert. Valóban így érezheti magát az ember a hatalmas pálmák erdejében. Mindenképpen érdemes megfigyelni az endemikus csigákat, gekkókat és madarakat, ezen a helyen él a híres fekete papagáj is.

Seychelles- szigetek (14).jpg

A szigetek közül La Digue is könnyen, komppal megközelíthető. A kicsiny szigeten egyáltalán nincs autós közlekedés, csak biciklivel vagy zebuk hajtotta riksákkal lehet közlekedni. A sziget festői szépségét mutatja, hogy a Bounty reklámokat La Digue egyik híres strandján forgatták.

A szigetet mesébe illői gránitsziklái teszik felejthetetlenné. A szigeten szintén megtalálható az Emannuelle filmek híres háza is. Meglátogathatjuk továbbá a Veuve Speciale Reserve-t ahol a különleges paradicsomi légykapó madarak élnek.

Seychelles- szigetek (5).jpg
Curieuse a hatalmas aldabra teknősök szigete, melyet régebben lepratelepként működött. Gyönyörű mangróve mocsarat és a doktor házát is megtekinthetjük ezen a különleges helyen.

Seychelles- szigetek (12).jpg

St. Pierre apró kis szigetcsoportja a praslini Cote’Dor öbölben fekszik, mely éppen útba esik Curieuse-ről jövet-menet. A sznorkelezők egyik paradicsoma, ahol együtt úszhatsz cserepes teknősökkel és fehéruszonyú szirticápákkal is.

Seychelles- szigetek (13).jpg

Cousin szigete fontos természetvédelmi terület, melyről a Nature Seychelles gondoskodik. Ez a Seychelles szigetek egyik természeti kincsestára, ahol közel 250.000 madár fészkel, olyan fajokkal melyek közül sok a kihalás széléről tért vissza. A sziget hétfőtől-péntekig fél 10-től 12-ig látogatható és kizárólag az ún. „Cousin Boat”-okkal közelíthetőek meg. A hajók melyre a sziget közelébe érkezünk, a szigettől távolabb várnak ránk, míg mi az egész élményt egy hajóból-hajóba történő átmászással kezdjük, a sokszor hullámzó óceánon. Nagyon fontos fészkelőhelye számos teknősnek a sziget, a madárvilága pedig egyszerűen varázslatos. Természetbúvároknak kötelező!

Seychelles- szigetek (20).jpg
A végére hagytuk Mahét, mely a legnagyobb és egyben fő szigete a Seychelles-szigeteknek. Mahén is rengeteg felfedezésre váró uticél van, megtekinthető a teaültetvény valamint a helyi Takamaka rum lepárló üzeme is. Mahe fölé tornyosul a hatalmas Morne Seychelles, mely kiváló túraútvonalakkal rendelkezik. Ezt a szigetet azoknak ajánlanám, akik a nagyobb nyüzsgést kedvelik. Egyik legtöbbet fényképezett műemléke a fővárosban, Victoriában található óratorony, mely a londoni Big Ben kistestvére.

Seychelles- szigetek (23).jpgSzöveg és képek: Ilycsin Zsuzsi

Zsuzsiék annyira megszerették a szigeteket, hogy azóta több hónapot töltöttek önkénteskedéssel, aminek során egy piciny szigeten teljesen nomád körülmények között teknősöket és madarakat mentettek. Csatlakozzatok Facebook-oldalukhoz, mert még sok meglepetést tartogatnak.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LALUPAPA 2014.07.28. 15:42:51

Na ez az amire nagyon sokan várunk,ide eljutni és bejárni,,élményekkel gazdagodni,felejthetetlen lenne.