A turizmus világának legjobb munkája kétségkívül 2009-ben az Ausztrál Turisztikai Hivatal által meghirdetett "A világ legjobb állása" pozíció volt . A valóban idilli, munkának nem igazán nevezhető ajánlat keretében a nyertes egy fél évet töltött el a Nagy Korallzátony Hamilton szigetén kb. 22 millió forintos fizetésért. A dolga mindössze annyi volt, hogy bloggoljon és ellátogasson a zátony szigeteire. Ez követően sorra tűntek fel a hasonló, leginkább az utazási irodák által meghirdetett úgynevezett szálloda-tesztelő állások. Egy ír, nászutakat szervező cég hosszúra nyúlt mézesheteket kínált, és nem kellett várni sokat a magyar követőkre sem. Tavaly év végén indult el a magyar kampány "A világ második legjobb állása" címmel.
A világ szállodáiban is számos, nem éppen szokványos munkával találkozhatunk, íme néhány igazi kuriózum.
A Condé Nest utazási magazin olvasói által a világ legjobb szállodájának választott Rambagh Palace az indiai Jaipurban található. A hotel a luxuskategóriába tartozik, így nem meglepő, hogy minden alkalmazott tetőtől-talpig díszes ruhában dolgozik, még a két galambhessegető is. Az ő feladatuk, hogy egy fehér zászlóval a kezükben elhessegessék a galambokat a hotel két futballpályányi hátsó kertjéből. Egyrészről azért, mert a galambok előszeretettel csipegetik a pázsitot és persze összepiszkítanak mindent, másrészről pedig az indiaiak hite szerint a galamb balszerencsét hoz.
Indiában majmokból is akad bőven, így a radzsasztáni Amanbagh Resortban alkalmaznak egy majomkergetőt, akinek a munkaruhája egy majomjelmez, hogy hatásosabb legyen a tevékenysége.
Biztos sokatokban él még a gyermekkor egyik legszebb élménye, az esti mese. Milyen jó is volt egy már századszorra hallott mesére elaludni. A londoni Andaz Hotel-ben újra átélhetők ezek az élmények, ugyanis esténként rendelhetünk egy meseolvasót, aki stílusosan pizsamában érkezik és elmeséli kedvenc mesénket. Az esti mese szolgáltatást bárki, kortól függetlenül igénybe veheti. A munkakör sikerességét mi sem bizonyítja jobban, hogy a meseolvasók között elismert írók és újságírók is vannak.
Tavaly a világsajtót is bejárta a South Beach-i Ritz-Carlton-ban alkalmazott krémező komornyikok híre. Ők azok a dekoratív megjelenésű fiatalemberek, a kenőfiúk, akik naptejjel, és vízpermettel mászkálnak a napágyak között és igény esetén bekenik a vendégek hátát (jó esetben inkább csinos hölgyekét). Mindennemű flört tilos csupán a napozószerekről, az időről-, vízminőségről és a szállodai programlehetőségekről eshet szó.
A Ritz Carlton tényleg mindent megtesz a vendégek kényelméért és nem utolsó sorban testi épségéért. A szállodalánc St. Thomasi hoteljének egyik alkalmazottjának feladata megvédeni a vendégegeket a lepotyogó kókuszdiótól. Egy tanulmány szerint ugyanis komoly sérüléseket okoznak a nagy magasságból leeső gyümölcsök. Így a "kókuszdió - védőangyal" feladta, hogy a már érett gyümölcsöket leszedje mielőtt kárt tennének a vendégekben.
Régi hagyományokra vezethető vissza a San Francisco-i Hotel Westin pénzfényesítő feladatköre. Az 1930-as években az akkor divatosnak számító fehér kesztyű viselet miatt vezették be, ugyanis a hölgyek kesztyűje a pénzérméktől bepiszkolódott. Bár a manapság használt hitelkártyákkal már ilyen problémák nincsenek, ezt a hagyományt azóta is őrzik.
Végül jöjjön a legbizarrabb hotel szolgáltatás, az ágy-előmelegítői feladatkör. Egy londoni szállodában költséghatékonyság címén jött létre ez a munkakör. A napi négy órás munka havi díjazása ugyanis a szálloda vezetése szerint olcsóbb (ez a minimál bér esetén is 160 ezer forint/hó), mintha minden szobába betennének egy elektromos ágymelegítőt, ami sokszor fölöslegesen menne. Természetesen a munkát egy speciális ruházatba végzi az ágy - előmelegítő, akinek a vendég tervezett lefekvési ideje előtt 3-5 perccel el kell hagynia a szobát.