Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Madridban egyedül - második rész

2013.06.15. 17:24 Qeki

A Parque del Buen Retiro a város keleti részén található óriási park a közepén egy mesterséges tóval, ami mögött közvetlenül van egy szoborcsoport XII Alfonsoról.

parque del buen retiro.JPGParque del Buen Retiro

Itt található a Palacio de Cristal volt, ami régen téli kertként működött, de most sajnos nincs benne semmi, csak kisebb kiállításokat szoktak itt rendezni. Ha nincs kiállítás, akkor a középső részét damillal zárják el a közönség elől, amitől egy kicsit furcsán néz ki, mint amikor a filmekben el akarnak valamit lopni és egy lézerhálón keresztül kell eljutniuk a rablóknak a "kincshez". Sokkal szebb lehetne, ha növényeket tárolnának benne. Ezen a helyen gyűlnek össze a fiatalok, családok, sportolásra is alkalmas.

Palacio de Cristal.JPGPalacio de Cristal

Másik kert a Real Jardín Botanico, ahol az összes növényre rá van írva, hogy milyen. Egzotikus növényeket is láthatunk.
Rengeteg templom található Madridban, (szerintem) a legszebb az Iglesia de San Jeronimo el Real. Kívülről gyönyörű, belülről ízléses kevés díszítéssel.

Iglesia de San Jeronimo el Real.JPGIglesia de San Jeronimo el Real

A Basílica de San Francisco el Grande egy római katolikus templom a Palacio Real mellett, a katolikus templomok közül a harmadik legnagyobb kupolával rendelkezik. Felajánlással lehet belépni, ami általában 1 euro körül van.
Szép, érdekes épületek, amiket csak kívülről láttam: Casa de las siete chimeneas, ami a nevéből is látszik arról híres, hogy a tetején 7 kémény található, ma valamilyen minisztérium van benne. Palacio de Comunicaciones és a Banco de España a Plaza de Cibelest veszik körül.


Spanyolországi kiruccanásom alkalmával két napot hagytam a Madridon kívül található Világörökségekre. Az egyik volt Segovia, ami hivatalosan is az egyik szerelmemmé vált. Gyönyörű hely, nyugalom, szuper hangulat. Busszal utaztam kb. 14 euróért jutottam el Segoviába (oda-vissza jegy), kb. egy órás volt az út. Segoviának két része van, egy modernebb és egy várfallal körülvett része. Segovia az itt található római kori vízvezetékről híres, ami világörökség.

Alcazar de Segovia.JPGAlcazar

Az Alcazar a fallal elkerített terület nyugati részén található és nagyon jó a kilátás innen a környező falvakra, és a városra. Úgy hírlik, hogy Walt Disney erről a helyről mintázta a kastélyt, ami megjelenik minden rajzfilm elején. (Bár én úgy tudom, hogy azt a németországi Neuschwansteinről mintázták, de lehet, hogy van ebben is egy kis igazság, mert van hasonlóság.) A belseje kb olyan, mint minden másik vár, ágyak, festmények, szobrok. Van viszont egy-két olyan szoba, aminek "ablakai" vannak, amik padlótól plafonig érnek és végre elég fényt engednek be. A toronyba szerintem nem érdemes felmenni, mert el van kerítve az egész, kihajolni nem lehet, fényképezni is nehezen, sokkal jobban lehet az ablakos szobákból. Nem messze, a főtéren található a Catedral. Óriási templom. Érdemes benézni a monumentalitása miatt. Nekem főként kívülről tetszett nagyon. Nagy hatást tett rám ez a Veszprém nagyságú város, teljesen otthonosan éreztem magam.

Catedral de Segovia.JPGCatedral

A másik hely, ahova eljutottam Ávila. Ávila is világörökség, hiszen ennek a városnak is van egy várfallal körbevett része. A hideg miatt sajnos kevés időt töltöttem el ott, de úgy gondolom, hogy amit látni kellett, azt láttam. A várfalra fel is lehet menni, ahonnan szép kilátás nyí-lik a városra, ráadásul a jegyhez jár egy ingyen audio idegenvezető, amibe bele van építve egy gps vagy valami hasonló, ami érzékeli, hogy hol járunk a várfalon és annak a toronynak a történetét meséli el. Magyar vezetés nincs, de angol van. Elég sok időt el lehet itt tölteni, főleg ha jó idő van, kb. egy-két kilométert lehet bejárni. Összességében Ávila nem tett rám nagy benyomást, de lehet, hogy csak a rossz idő miatt. A buszjegy 16,5 euró volt oda-vissza.

Ávila várfal.JPG
Akkor lássunk pár tényt az étkezésekről. Ez Madrid legjobb része. 10-15 euróért minden nap tudtam enni egy háromfogásos ebédet. Előétel (ami akkora volt, mint a főétel), egy főétel, egy desszert, vagy kávé, de volt, ahol a kávét még pluszba adták, kenyér (mindig friss, isteni) és egy ital. Érdemes ilyenkor kipróbálni a tradicionális spanyol ételeket, mert olcsóbbra jön ki, mint magában.

P2030184.JPG Ez a menü rendszer működik Segoviában és Ávilában is, de Ávilában sokkal drágább, viszont ott egy egész üveg bort kaptam az ételhez. Az étel minőségével egy esetben sem volt problémám. A spanyolok nagyon szeretik a chocolate con churros nevezetű édességet, ez lefordítva fánk forró csokival. Én Madrid legjobb helyén próbáltam ki, de nem nyerte el a tetszésemet, meghagyom a spanyoloknak, de kipróbálni azért ki kell.


Összességében: merjünk egyedül utazni. Bulizás, szórakozás szempontjából nem a legkellemesebb, de nem kell alkalmazkodnunk senkihez, akkor és oda megyünk, ahova és amikor akarunk. Ismerkedni Madridban nagyon könnyű, vagyis nem is biztos, hogy végig egyedül kell lennünk. Én egy hetet töltöttem itt el, úgy, hogy két napot máshol voltam. 3-4 nap bőven elég és még így is nagyon sok mindent láthatunk. Spanyolul érdemes tudni, mert sok helyen nem beszélnek angolul. Nagyon sok a kéregető és azok, akik gyűjtenek valamilyen nemes, vagy kevésbé nemes ügyben. Utazásnál nagyon kedvező, hogy oda-vissza jegynél nem kell megadnunk a visszatérésünk pontos dátumát. Rugalmas jegyet vehetünk. Ez azért kedvező, mert a spanyol buszokon nem lehet állni, ezért számít, hogy van-e jegyünk, nehogy lemaradjunk. Madridban nagyon sok ember lakik, körülbelül 3 millióan, úgyhogy aki nem szereti az embereket és a tömeget, az semmiképp ne menjen.

(Szöveg és képek: Tóth Bianka)



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr545362771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása