Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Úton a hivatásos Világutazó

2011.08.01. 11:24 Qeki

A tavalyi év végén magam is beszámoltam a Tensi utazási iroda "A világ második legjobb állása" pályázatáról, melyben egy olyan hivatásos világutazót kerestek, aki a hat luxusút során folyamatos élménybeszámolókkal látja el az itthon maradottakat.


A nyertes, Gyémánt Balázs néhány hónapja már rója a kilométereket éppen utazásai felénél járt, így volt egy kis ideje néhány kérdésünkre válaszolni!


 
 

Hogyan találtál rá a felhívásra és mi volt számodra a legcsábítóbb benne?


A facebookon találtam a felhívást. Talán egy kommentben vagy post-ban volt róla szó és megtetszett. Évekkel ezelőtt követtem az Ausztrál Turisztikai Hivatal és Queensland "The World's Best Job" kampányát és már akkor megfordult a fejemben, hogy jelentkezzek, de nem láttam esélyesnek a dolgot. Nem az "ingyen utazás" csábított ebben a melóban, hanem az, hogy az én szemszögemből mutathassam be a világot képekben, szövegben, videóban. Izgatott még az is, hogy ennél a munkánál sok mindent hasznosíthatok, amit eddig tanultam és amikkel korábban foglalkoztam: újságírás, marketing, idegenforgalom, televíziózás. Szóval ez egy igazi jolly joker munka!


Szerinted minek köszönhető, hogy te lettél a befutó?
Ahhoz, hogy a döntőbe bejussak két videót kellett készíteni. Az elsőben magamat mutattam be, a másodikban pedig New Yorkot.

Nem egy home videot akartam összedobni, hanem olyat, ami kivált az emberekből valamilyen érzelmet. Utálják vagy imádják, csak ne menjenek el mellette. Ebben a tévés szerkesztői múltam és a marketing tanulmányok azért segítettek. A döntőben pedig magamat adtam, magabiztosan vittem végig a feladatokat, amik között volt angol és magyar szövegelés, blogírás, kommentelés, szituációs játék és kvíz.

Mivel foglalkoztál mielőtt hivatalos világutazóvá avanzsáltál volna?


Idegenvezetőként is dolgozom, dolgoztam. Magyar csoportokat vittem az USA-ba, Európa nagyvárosaiba és Délkelet Ázsiába, valamint külföldieket kalauzolok Budapesten élmény-alapú túrákon. E mellett a fő munkám a tévéműsor szerkesztés volt. Dolgoztam az m1-nek, TV2-nek és az RTL Klub-nak is. Készítettem divatműsorokat (Stílus, Divatkreátor), utazós-síelős műsort (Havazin) és közéletit is (TvTaxi). A maradék időben pedig szabadúszóként újságírok, egy idegenforgalmi szakmai lapnak (TTG Hungary) vagyok az desztináció menedzsment rovatvezetője.


 

Milyen típusú utazó vagy? Hátizsákos stoppolos vagy inkább az előre megszervezett, kényelmes utazásokat kedveled?


Semmiképpen nem vagyok hátizsákos-sátras-hálózsákos utas. A kalandot imádom, de szeretek kényelmes helyeken, jó körülmények között lakni és jókat enni. A májkrémes vagy téliszalámis szendókat imádom, de azokat inkább itthon eszem. Az utazások során a helyi kulináris élményeket szeretem kipróbálni a helyi piacon vagy akár egy jó étteremben. Az utazásaimat eddig általában mások szervezték a munkák miatt, de ha privátban megyek, akkor szeretek kötöttségek nélkül lenni és néha csak úgy lógni a levegőben.

A hat utazás közül, melyiket vártad/várod a legjobban és miért?


Mindegyik útra izgalommal készülök. Túl vagyok már egy karibi hajóúton, amit a világ legnagyobb hajóján az Oasis of the Seas fedélzetén töltöttem. Ezt vártam a legjobban, mert az utazás egy teljesen új oldalát ismertem meg vele. A cruising egy zseniális dolog, nagyon élveztem annak ellenére, hogy nekem túl kötött volt a program. A kikötőkben néhány órát tölt csak az ember, így sok idő felfedezésre nincs, aztán vissza a ladikra és másnap már egy újabb városban van az ember. Voltam Mauritiuson, ahol egy egyedülállóan all inclusive hotelben, a Club Med-ben voltam. Itt rengeteget sportoltam és zabáltam, valamint helyi érdekességeket fedeztem fel. Provence-ban egy kulturális körutazáson voltam. Levendulamezők, hangulatos utcácskák, várak voltak út közben. Furcsa volt, hogy utasként vettem részt a programon és nem idegenvezetőként. Az elején minden felszálláskor a buszon elkezdtem számolni az utasokat, aztán eszméltem, hogy ez nem az én feladatom most. A napokban jöttem vissza egy másik hajóútról. Az olasz Costa egyik hajóján jártam be Olasz-, Görög-, és Horvátországot. Egy hét alatt annyi remek helyszínt láttam, mint más négy-öt nyaralás során. Hátra van még a Disneyland Párizs, egy Baltikum túra és egy síút ősszel. Alig várom mindegyiket! Az élmények a www.alegjobballas.hu blogon és a www.facebook.com/alegjobballas oldalon vannak.

Ha lenne rá lehetősége, hogy meghosszabbítsd világutazó szerződésed, akkor melyek azok a helyek, ahova még nagyon szeretnél eljutni és miért?


A legelső helyszín a bakancslistámon Brazília és azon belül is Rio de Janeiro. Látni szeretném a város kontrasztos arcát: a divatot, a gazdagságot és a tengerpartot, valamint a favellákat. A másik vágy Tokyo és annak is a trendi-cool-alternatív-urbánus arca érdekel. Ahogy ma ezt a blogot olvasgattam találtam még néhány izgalmas helyszínt, ahova elmennék Afrikába és Ázsiába.

Ha megnéztétek Balázs kalandjairól készült videókat és blog bejegyzéseket és felmerült bennetek néhány kérdés, kommentbe küldjétek el!

Néhány videó:

További videók:https://www.youtube.com/balazsutazik

Köszönjük az interjút és további jó utat kívánunk Balázsnak!



A bejegyzés trackback címe:

https://vilagutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr883116387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása