Related Posts with Thumbnails

Friss topikok

Nyugat-Balkáni kalandok - Mostar

2013.09.13. 08:19 Qeki

Utolsó Montenegrói napunk is strandolással telt, kora este pedig a Bojana folyó menti éttermek egyikébe mentünk vacsorázni. Tálcáról választhattuk ki, melyik halat kérjük, és az elkészítés folyamatát is figyelemmel kísérhettük. Ennek meg is volt az ára, 5 fős vacsoránk csaknem 100 euróba került. Később még bevásároltunk az esti forgatagban és búcsúban, ugyanis csakúgy, mint Albániában, Montenegróban is rengeteg világmárka-hamisítványt árulnak, de abból a jobb félét.

bojana folyó.JPG

Másnap reggel elbúcsúztunk Montenegrótól és rövid dubrovniki városnézés után Bosznia és Hercegovina felé, északra vettük az irányt. A zöldeskék színű és igazán tiszta Neretva folyó mellett haladva értünk mostari szállásunkra.

mostar óváros.jpg

A vendéglátó hölgyet cseppet sem zavarta, hogy egy szót nem értünk, folyamatosan beszélt hozzánk és elárasztott rengeteg féle abszinttel, szörppel, sörrel, és míg az apartman előtt üldögéltünk folyamatosan hozott valami kis ennivalót, amikért cserébe pénzt sem akart elfogadni. Másnap reggel indulás előtt is megkóstoltatta velünk friss süteményeit, amik tényleg nagyon finomak voltak.

Indulás után még visszaautóztunk a híres zarándokhelyre, Medugorjéba, ahol a templomba se fértünk be, annyian voltak a reggeli imán. Kitérőnk után újra Mostarba érve sétáltunk a történelmi belvárosban, ahol a híres Öreg-hídról bosnyák fiatalok pénzért cserébe ugranak a folyóba.

mostar, neretva és az öreg-híd.JPG A hazafelé vezető úton még megálltunk pár percre Szarajevóban, ahol a háború nyomai a sok lerombolt épületben még ma is megmutatkoznak, és elég sok településtáblán át vannak firkálva a cirill betűs nevek. Az út végig az országon át nagyon jó minőségű, és kifejezetten sok benzinkút van az utak mentén. 10 nap balkáni kaland után végül Udvarnál léptünk át újra Magyarországra.

szarajevó.JPGSzöveg és képek: Pécsi Linda

Nyugat-Balkáni kalandok - a Kotori-öböl és Shkodra
Nyugat-Balkáni kalandok - Montenegró vadregényes tájai
Nyugat-Balkáni kalandok - Ulcinj

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.